Devadesátky

144 / prosinec 2022
Tisk 85 Kč / Online 60 Kč

Devadesátky

144 / prosinec 2022
Tisk 85 Kč / Online 60 Kč

Koupit tištěný
Koupit online

Obsah

editorial

Cinefilní kontroverze a nejlepší film historie

Jindřiška Bláhová

report

Ji.hlava etická

Janis Prášil
/

zoom

Dialog s mrtvým / KaprKód

Janis Prášil
/

flashback

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman

Antonín Tesař
/

portrét

Nagisa Óšima / Životopis ve čtyřech aktech

Rudolf Schimera
/

rozhovor

Na FAMU nás učili, že žánr je „fuj“ / Rozhovor s režisérkou Terezou Nvotovou

Martin Horyna
/

kamera-pero

Mezi domovem a sopkou / Utama

David Čeněk
/

Spojeni emocí / Rozhovor s Alejandrem Loyazou Grisim

David Čeněk
/

seriál

Von Trierův vánoční žertík z nemocnice / Království: Exodus

Pavel Sladký
/

mimo kino

Tahle země není pro demokracii / TraumaZone

Petra Chaloupková
/

soundtrack

Zábavný – punkový, ale málo / Seriál Pistol a jeho hudba

Jiří Špičák
/

kritika

Tarot a terapie / A pak přišla láska…

Ondřej Pavlík

Páni mají raději oběti / Blondýnka

Jarmila Křenková
/

Grand Pricks / Grand Prix

Tomáš Stejskal
/

4 ½ / Rimini

Petra Chaloupková
/

Člověk člověku medvědem / R. M. N.

Martin Šrajer
/

téma

Úvod k tématu: Devadesátá léta

Lukáš Skupa
/

„Devadesátky“ v televizi / Útěcha nostalgií

Anna Bílá
/

Renesance studia Disney / Nové technologie versus konvence

Eliška Děcká
/

Nejenom Eso / Fenomén česko-slovenských televizních hitparád

Miroslava Papežová
/

Návraty kamarádů do deště / Pokračování normalizačních trháků po roce 1989

Jaroslav Pinkas
/

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let

Antonín Tesař
/

Začátky a konce / Anketa o filmových a televizních „devadesátkách“

Lukáš Skupa
/