Geraldine Chaplin / Život v líbezném stínu

4. 6. 2013 / Šárka Gmiterková
rozhovor
Placený

Poprvé stála před kamerou, když jí bylo osm. Mihla se tehdy ve snímku svého otce Charlieho Chaplina Světla ramp (1952). Kromě tohoto uvedení do světa filmového herectví a specificky chaplinovské fotogeničnosti (vysoké lícní kosti, pronikavé oči a křehká fýzis) měl ale otec na další kariéru Geraldine Chaplin skoro nulový vliv. Jde přitom o kariéru pozoruhodnou, již otevřela v roce 1965 role Toni v Doktoru Živagovi Davida Leana a jež se rozprostírá přes několik dekád a kontinentů. V 70. letech ji do velkých rolí obsazovali američtí režiséři, zejména Robert Altman (Nashville, 1975, Svatba, 1978) nebo Tom Gries (Havajané, 1970). Dařilo se jí i v britské produkci – viz Roseland (1977) Jamese Ivoryho nebo Tři mušketýři (1973) Richarda Lestera. Nejvíce ji ale naplňovalo dvanáct let se španělským režisérem Carlosem Saurou, a to jak profesně, tak po osobní stránce. Saura vždy prohlašoval, jak je pro něj důležitá – vnáší do jeho filmů nezaměnitelné charisma. Společně vytvářeli díla, která neprovokovala jako otevřený pamflet proti Francovu režimu, ale subtilně jej kritizovala – Peppermint Frapé (1967), Starý dům uprostřed Madridu (1976), Anna a vlci (1973) či Eliso, můj živote (1977). V posledních letech se Geraldine Chaplin vrací ke spolupráci se španělskými režiséry. Pedro Almodóvar ji obsadil do Mluv s ní a na letošní Febiofest přijela s novinkou Juana Antonia Bayony Nic nás nerozdělí.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Film a násilí

87 / květen 2013
Více