Rotoskopie / Estetika překreslováni

29. 1. 2012 / Jiří Neděla
fenomén
Placený

Krátce po svém uvedení se film Alois Nebel (2011) stal jednou z nejdiskutovanějších českých premiér loňského roku. Netrpělivě očekávaná adaptace stejnojmenného komiksu se po dokončení proměnila v mezinárodní událost a oscarového kandidáta, tím spíše se však doma objevily kritické hlasy, zdůrazňující její vady. Ať už se ale s odstupem času Nebelova „světovost“ prokáže nebo vyvrátí, česká kinematografie se rozrostla o film, který s využitím inspiračních zdrojů „ze světa“ zdařile zobrazuje domácí prostředí, navíc se silným důrazem na vizuální rukopis, jaký je v českém kontextu ojedinělý. Unikátní vizuální podoba Aloise Nebela stojí na technice rotoskopie, použité v českém prostředí vůbec poprvé.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Filmové dětství

79 / leden 2012
Více