 |
Editorial č.73 / Změny,... |
#73 |
editorial |
Jan Kolář |
Dlouho jsem váhal, čím editorial tohoto čísla otevřít. Zda psát o nové grafické podobě časopisu nebo spíš o lidech, kteří ho během uplynulých roků, měsíců a týdnů opustili. Jestli bodře... |
|
 |
Filmový kánon, kanón... |
#73 |
glosa |
Luboš Ptáček |
Po nuceném odstoupení z vedení Letní filmové školy Jiří Králík na organizaci filmových akcí nezanevřel a snažil se dokázat, že byl odvolán neprávem. Jeho nová angažmá však potvrdila... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Nejlepší filmy roku 2010 |
#73 |
anketa |
Redakce |
Během prosince 2010 jsme už tradičně oslovili členy redakčního okruhu Cinepuru, aby nám pomohli sestavit žebříček nejlepších filmů loňského roku. Hlasující mohli navrhnout až dvacet filmů,... |
|
|
|
 |
Přežít svůj život /... |
#73 |
kritika |
Antonín Tesař |
Někdejší vlivná osobnost surrealistického filmu se ve svém novém opusu zřejmě definitivně rozpouští do provinční bezvýznamnosti. Jan Švankmajer ve svých šestasedmdesáti letech natočil film,... |
|
 |
|
 |
|
 |
Na mamuta! / Cinefilní... |
#73 |
kritika |
Jan Kolář |
Tvorba Gustava de Kerverna a Benoita Delépina je důkazem toho, že styl opravdu velkých autorů se nemění. I jejich poslední film je – stejně jako ty předchozí – sestaven z obrazů komponovaných... |
|
 |
Vrah ve mně / Sociální... |
#73 |
kritika |
Marcel Arbeit |
Ve svém pátém románu Vrah ve mně (The Killer Inside Me, 1952) nechává Jim Thompson (1906–77) svého protagonistu, psychopatického zástupce šerifa Lou Forda, listovat cizojazyčnými psychiatrickými... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
Nejradši ze všeho mám... |
#73 |
téma |
Jan Kolář |
Hostem 11. ročníku olomoucké Přehlídky animovaného filmu byl britský audiovizuální „multiinstrumentalista“ Peter Greenaway. Osmašedesátiletý rodák z Newportu v Olomouci promítl jednu z... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|