 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Vzácné, křehké a hořké... |
#122 |
zoom |
Pavel Sladký |
Příběh ztrát a osudových momentů jedné rodiny v průběhu čtyř dekád, od osmdesátých let do současnosti, je hlavní linkou čínského snímku Sbohem, synu (Ti ťiou tchien čchang) režiséra Wang... |
|
 |
Golem v Paříži / Synonyma |
#122 |
zoom |
Ondřej Pavlík |
Film Synonyma (Synonymes) vnesl do tvorby Nadava Lapida dosud neznámý element: výbušnou, místy přímo chaotickou energii. Pokud předchozí dva celovečerní snímky izraelského režiséra připomínaly... |
|
 |
|
 |
Soumrak superhrdinů /... |
#122 |
kritika |
Janis Prášil |
M. Night Shyamalan jako suverénní vypravěč-„architekt“ ve svém novém snímku Skleněný následuje a zároveň podvrací žánr superhrdinských filmů. Pozici superhrdiny totiž zcela proti pravidlům... |
|
 |
Změť všudypřítomné... |
#122 |
kritika |
Tomáš Gruntorád |
Libanonská režisérka Nadine Labaki se pravidelně obsazuje do rolí žen, jejichž ústy a gesty emotivně vyjadřuje své postoje – za všechny hysterický proslov hlavní hrdinky filmu A co teď? na téma,... |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Úvod k tématu: Underground |
#122 |
téma |
Lukáš Skupa |
„Underground začíná vřít, otevírat se, vystřelovat do stran,“ napsal v létě roku 1960 v magazínu Film Culture Jonas Mekas. Historikové mu často dávají za pravdu. Ačkoli kinematografie měla své... |
|
|
|
|
|