 |
|
 |
Spánek rozumu plodí... |
#110 |
glosa |
Vít Janeček |
Na můj text FAMU jako zážitková agentura otištěný na dvě pokračování v Cinepuru 106 a 107 zareagoval děkan FAMU Zdeněk Holý a to glosou s oblíbeným novinovým titulkem z padesátých let – Zamést... |
|
|
|
 |
Na efemérních křídlech... |
#110 |
report |
Tomáš Stejskal |
Jak stručně shrnout možná nejmytičtější z mezinárodních filmových festivalů Sundance? Je to nejdůležitější festival nezávislého filmu v Americe. Je to akce, kde se mnohem delší fronty stojí ve... |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
Člověk bestie / Rozpolcený |
#110 |
kritika |
Janis Prášil |
Postavy psychicky narušených jedinců mají ve filmografii M. Night Shyamalana dlouhou tradici, ať už je to zoufalý pacient ze Šestého smyslu, pro dobro společnosti vraždící invalida z Vyvoleného,... |
|
 |
|
 |
|
 |
Feťácký nihilismus pro... |
#110 |
kritika |
Michal Böhm |
Když Mark Renton přednese v T2 variaci na svůj kultovní monolog „Vyber si život“ z úvodu prvního Trainspottingu, nezakončuje ho již slovy „Rozhodl jsem se nevybrat si život“. I tentokrát se v... |
|
 |
Obyčejný žal / Místo u... |
#110 |
kritika |
Martin Šrajer |
Americký režisér, scenárista a dramatik Kenneth Lonergan před pěti lety uhranul několik kritiků a pár diváků tříhodinovou verzí svého dlouho a s obtížemi vznikajícího dramatu Margaret. Jeho... |
|
 |
Život přečerpán / Já,... |
#110 |
kritika |
Martin Mišúr |
Jan Zábrana v jedné své jízlivé poznámce postavil do kontrastu dvě knihy, sociologickou studii života v Harlemu, založenou na rozsáhlém výzkumu a podepřenou mnoha daty, a Zábranou přeložený román... |
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
Úvod k tématu 110: Okraje... |
#110 |
téma |
Lukáš Skupa |
Těžko si představit jakýkoli okraj, který by existoval bez souvztažnosti vůči středu. Stejně tak okraje kinematografie, jak je reflektují jednotlivé texty přítomného tématu, můžeme vnímat ve dvou... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|