 |
Editorial 107 |
#107 |
editorial |
Antonín Tesař |
Obří žebříček 100 nejlepších filmů 21. století, který vypracovala BBC Culture, získal publicitu především díky nečekanému umístění Lynchova snímku Mulholland Drive na první příčce.... |
|
 |
FAMU jako zážitková... |
#107 |
glosa |
Vít Janeček |
Přinášíme druhou a finální část analytického textu věnovaného historii a současnosti pražské FAMU. Navazuje na text, který vyšel v čísle 106.
V
Otcové zakladatelé učili na FAMU často o... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Síla boxovat, síla... |
#107 |
zoom |
Pavel Sladký |
Obraz boxera je obraz bojovníka, svádějícího bitvu v ringu a v osobním životě. Obraz vítězící těžké váhy, schopnosti snášet tvrdé rány a znovu se zvedat. Pohřbívání a exhumování kultu... |
|
 |
Lily Lane / Matní běsi |
#107 |
kritika |
Lucie Česálková |
V závěru distribuční anotace snímku maďarského režiséra Benceho Fliegaufa Lily Lane se píše, že film je o tom, kterak dětská fantazie přetváří informace, vjemy a to, co dospělí vyprávějí.... |
|
 |
Jason Bourne / Štěpení... |
#107 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Vytoužený návrat Jasona Bournea do kin naznačil, že amnézií netrpí ani tak zběhlý agent, neodmyslitelně spjatý s hercem Mattem Damonem, jako spíš filmoví publicisté. Ti patrně zapomněli, že... |
|
 |
Líná zátoka / Kdo... |
#107 |
kritika |
Jiří Blažek |
Bruno Dumont pokračuje v pitvání francouzské společnosti a odhalování její zabahněné tváře. Neočekávaně však s Línou zátokou opouští dosavadní půdu „vyprázdněné narace“ a spíše než... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Komorná / Laciné... |
#107 |
kritika |
Martin Bubrín |
Překračování žánrových hranic, nerozlišování mezi vysokým a nízkým uměním, šokující eskalace násilí, hra s očekáváním i se stavebními principy vyprávění jsou typickými znaky, které... |
|
 |
Je to jen konec světa /... |
#107 |
kritika |
Janis Prášil |
Jeden z nejočekávanějších snímků letošní hlavní soutěže v Cannes Je to jen konec světa Kanaďana Xaviera Dolana si odnesl Velkou cenu, přesto se kolem něj vytvořila aura zklamání a rozporuplných... |
|
 |
|
 |
Až na severní pól /... |
#107 |
kritika |
Eliška Děcká |
Ženské postavy to v celovečerních animovaných filmech většinou moc nevyhrávají. Když pomineme jejich zaběhnuté monotematické vzezření à la Barbie, v jejich nitru se většinou taky neskrývá... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Kostěný tomahawk |
#107 |
mimo kino |
Anna Krejčířová |
O filmu Kostěný tomahawk kolují už od jeho uvedení na podzim minulého roku zvěsti, že je to kultovní dílo, jež ve spojení s hororem posouvá hranice westernového žánru dál než ve stejnou dobu... |
|
 |
|
|
|
|
|