 |
|
 |
FAMU jako zážitková... |
#106 |
glosa |
Vít Janeček |
V souvislosti se zjitřenou situací na FAMU kolem děkanských voleb na jaře 2016 mě Cinepur oslovil, abych ji reflektoval v širším kontextu. K němu patří i to, že mnohem větší vzrušení na půdě... |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Realita / Nevyzpytatelný... |
#106 |
kritika |
Ivo Michalík |
Minimálně v každé druhé reflexi nového filmu Quentina Dupieuxe Realita narazíme na srovnání s tvorbou Davida Lynche. Nejen běžní uživatelé internetových databází, ale i kritici si totiž navykli... |
|
 |
Naše malá sestra / Než... |
#106 |
kritika |
Martin Šrajer |
Motivem sjednocujícím filmy jednoho z nejprominentnějších japonských režisérů z generace, která na sebe poprvé upozornila v 90. letech Hirokazu Koreedy, je jídlo. Meditace nad vztahem života a smrti... |
|
 |
|
 |
Správní chlapi /... |
#106 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
„V televizích nevzniká moc mnohovrstevnatých projektů, na všechno tam mají šablonu,“ zdůvodňoval Shane Black v nedávném rozhovoru, proč jeho film Správní chlapi nakonec neskončil jako seriál.... |
|
 |
|
 |
|
 |
Komuna / Partička s... |
#106 |
kritika |
Tomáš Gruntorád |
Thomas Vinterberg patří od dob své Rodinné oslavy do rodiny těch evropských tvůrců (spolu s Rubenem Östlundem, Ole Giæverem, Yorgosem Lanthimosem a dalšími), kteří ve svých psychologických dramatech... |
|
 |
Hledá se Dory / Splněné... |
#106 |
kritika |
Daniel Řehák |
Kdysi v animačním studiu Pixar platilo pravidlo, že sequely se nedělají, pokud tvůrci nemají na srdci něco opravdu důležitého, co v původním snímku nestihli říct. Toto hrdinské zvolání se však... |
|
 |
Návštěva / Tváří v... |
#106 |
kritika |
Janis Prášil |
Dánský konceptuální umělec a režisér Michael Madsen se ve svém dokumentu Návštěva ptá představitelů NASA, OSN a odborníků na vesmírnou etiku na to, jak by společnost zareagovala na setkání s... |
|
|
|
 |
Úvod - Film v Říši středu |
#106 |
téma |
Lukáš Skupa |
Velkolepé rozpočty a honoráře, padající rekordy návštěvnosti, famózní tržby, spolupráce s Hollywoodem, nebo naopak zákazy či úpravy hollywoodských filmů, které diváci komunistického státu... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|