 |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
Dheepan / Obrazy k... |
#102 |
kritika |
Jan Kolář |
Je trochu paradoxní, že letošní Zlatou palmu – stereotypně považovanou za nejprestižnější ocenění, jehož lze v rámci autorské kinematografie dosáhnout – získal právě Dheepan. V Audiardově... |
|
 |
Mládí / Krásná prázdnota |
#102 |
kritika |
Martin Šrajer |
Druhý anglicky mluvený film italského auteura Paola Sorrentina (po road movie Tady to musí být, 2011) je plný nečekaných setkání. K jednomu z nich, jež je nám zprostředkováno pouze slovně, mělo... |
|
 |
|
 |
|
 |
Marťan / Průtokový... |
#102 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
Nepsané pravidlo filmové publicistiky, které však zásadně utváří její ideologii, velí: režisér je autorskou osobností číslo jedna. Zvlášť u tak renomovaného tvůrce, jakým je Ridley Scott, se... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Marguerite / Falešně... |
#102 |
kritika |
Ivo Michalík |
Když Xavier Giannoli v pouhých 26 letech získal v Cannes Zlatou palmu za nejlepší krátkometrážní snímek L'interview, především francouzská kritika mu obratem věstila zářivou budoucnost. Jeho... |
|
 |
Short of the Week |
#102 |
web |
Matěj Nytra |
Debaty o (ztracené) tradici krátkometrážního filmu trvají řadu let. V současné české, obzvláště hrané tvorbě stále jako by platilo, že krátký snímek = povinné školní cvičení. Cílem... |
|
|
|
 |
Úvod |
#102 |
téma |
Lukáš Skupa |
Ačkoliv se poslední téma letošního roku váže k bližší i vzdálenější historii kinematografie, jde o téma aktuální, které bude postupem času aktuální stále více. Film je ze své materiální... |
|
 |
Film stokrát jinak /... |
#102 |
téma |
Tereza Frodlová |
Ve stati Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti vycházel Walter Benjamin z premisy, že film, potažmo jakékoliv mechanicky reprodukovatelné umělecké dílo, ztrácí svoji jedinečnost a... |
|
 |
|
 |
|
 |
Pomíjivost věčnosti /... |
#102 |
téma |
Jiří Blažek |
„Kazy na kopiích se pro nás podle kontextu mohou změnit v padající hvězdy nebo vířící piliny, v oblaka mouky nebo sněhu, v dešťové kapky nebo v zrnka prachu. Celková opotřebovanost obrazu činí... |
|
 |
Cenzura jako dědictví /... |
#102 |
téma |
Trond Lundemo |
Bavíme-li se o dědictví a o roli, jakou v jeho utváření sehrávají archivy, vybaví se primárně uchovávání a péče o zásadní historická díla. Archivy přitom tradičně vnímáme coby instituce,... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|