Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Články autora: Jarmila Křenková

     
Bílý lotos 2 / Nová...   #145 televize Jarmila Křenková
Blondýnka / Páni mají...   #144 kritika Jarmila Křenková
Nene / Krmení divého publika   #143 kritika Jarmila Křenková
Mlha, čaj a sušenky /...   #142 televize Jarmila Křenková
Seveřan - Člověk člověku...   #141 kritika Jarmila Křenková
Překročit svého psa /...   #139 kritika Jarmila Křenková
Můj dům, moje peklo /...   #138 televize Jarmila Křenková
V temných tůních imaginace...   #137 televize Jarmila Křenková
Orba v srdeční krajině / Minari
Orba v srdeční krajině /...   #135 kritika Jarmila Křenková
Je příznačné, že během pandemie, která přinutila většinu lidí trávit čas téměř výhradně doma, byly letos mezi oscarovými snímky nominovanými na nejlepší film hned tři osobitě uchopující...
Nesem vám noviny, dojměte se / Zprávy ze světa
Nesem vám noviny, dojměte...   #134 kritika Jarmila Křenková
V roce 1870 byl Texas rozvrácenou zemí. Přestože se na jeho území skoro žádné bitvy občanské války Severu proti Jihu neodehrály, je stát vyčerpaný a neplatí zde zákony, ale právo silnějšího....
Za naší stodolou může...   #134 téma Jarmila Křenková
Všechny vidlákovy světa i ten můj / Americká elegie
Všechny vidlákovy světa i...   #133 kritika Jarmila Křenková
Americkou elegii natočil Ron Howard podle stejnojmenného bestselleru absolventa práv na Yaleově univerzitě, vycházející republikánské hvězdy a egomaniaka J. D. Vance. Kniha se vznosným podtitulem...
Krajina hrůze otevřená /...   #132 televize Jarmila Křenková
Vesmířané nepláčou /...   #131 kritika Jarmila Křenková
Hororové nedochůdče / Další jehňátko
Hororové nedochůdče /...   #130 kritika Jarmila Křenková
Małgorzata Szumowska je zavedená režisérka, jejíž filmy pravidelně soutěží na Berlinale. Snímky Ve jménu…, Tělo či Tvář pojí nejen mezinárodní úspěch, ale především to, že v nich polská...
Dospívání v...   #129 kritika Jarmila Křenková
Velkej chlap potřebuje velkej diamant / Drahokam
Velkej chlap potřebuje...   #128 kritika Jarmila Křenková
Život newyorského klenotníka Howarda Ratnera ovládají dvě komplementárně spojené vášně: basketbal a sportovní sázky. Vkládá do nich všechen svůj finanční i sociální kapitál a pachtí se za...
Žít jako mafián, zemřít jako člověk / První zrádce
Žít jako mafián, zemřít...   #127 kritika Jarmila Křenková
V roce 1980 se v Palermu odehrála velkolepá slavnost. Ve vile ozářené plameny loučí se pod mlčenlivým dohledem desítek loveckých trofejí setkaly špičky sicilské mafie. Byl mezi nimi i Tommaso...
Sráč nebo hrdina, všichni...   #126 kritika Jarmila Křenková
V krajině půlnočního slunce / Slunovrat
V krajině půlnočního...   #125 kritika Jarmila Křenková
Dlouho se zdálo, že v americkém hororu se nic zásadního neděje. Stále důrazněji se však prosazuje generace talentovaných tvůrců s nekonvenčním přístupem k žánru, osobitým vizuálním cítěním...
Pohádka o Eltonovi / Rocketman
Pohádka o Eltonovi /...   #124 kritika Jarmila Křenková
Bezvýhradné divácké přijetí snímku Bohemian Rhapsody ukázalo, že životopisné hudební filmy mohou být víc než nostalgickou připomínkou dob, kdy se obratným řízením manažerů mohli hudebníci z...
Eastwoodovo Carpe diem! / Pašerák
Eastwoodovo Carpe diem! /...   #123 kritika Jarmila Křenková
Clint Eastwood před jedenácti lety ve filmu Gran Torino bilancoval jako režisér i herec se svým obrazem nezlomného akčního hrdiny, nebo přinejmenším hrdiny schopného akce. Od historek plných...
Farhádí na španělské vinici / Všichni to vědí
Farhádí na španělské...   #122 kritika Jarmila Křenková
Íránský režisér Asghar Farhádí zahajoval svým dramatem Všichni to vědí loňský festival v Cannes. Ambiciózní tvůrce, který s filmy Rozchod Nadera a Simin a Klient získal Oscara za nejlepší...
Osamělost proměny / Dívka   #121 kritika Jarmila Křenková
Volání smečky / Dogman
Volání smečky / Dogman   #120 kritika Jarmila Křenková
Marcello živoří na zchudlém italském předměstí, kde se mezi chátrajícími činžáky a zastavárnami s oprýskanými fasádami kromě místních zlodějíčků a gangsterů prohání jenom vítr a prach....
Příliš sladká země / Sweet Country
Příliš sladká země /...   #119 kritika Jarmila Křenková
Sweet Country zachycuje Austrálii dvacátých let minulého století jako obdobu amerického Divokého západu. Odehrává se v krajině, kde se civilizační výdobytky střetávají s divočinou. Civilizace je...
Génius průměru / Deadpool 2
Génius průměru / Deadpool 2   #118 kritika Jarmila Křenková
Komiksová adaptace Deadpool před dvěma lety dokázala, že komiksový film s ratingem „R jako Reynolds“ může vydělat stamiliony dolarů a jeho dosud notoricky neúspěšný představitel je schopen...
Gangy Berlína / Noirové...   #118 téma Jarmila Křenková
Mezi vykoupením a...   #117 kritika Jarmila Křenková
Soukromé masakry / Nikdys nebyl
Soukromé masakry / Nikdys...   #116 kritika Jarmila Křenková
Citát z Čaroděje ze země Oz „There's no place like home“, který v krátkém filmu Lynne Ramsay Gasman obsesivně deklamuje jedna z dětských postav, vystihuje dlouhodobý zájem autorky o témata...
Další sezona podivností / Stranger Things 2
Další sezona podivností /...   #115 televize Jarmila Křenková
Předloňský a loňský úspěch společnosti Netflix se seriálem Stranger Things o partě dětí z amerického maloměsta osmdesátých let čelících interdimenzionálnímu zlu není náhodný. V popkultuře a...
Ubavte je k smrti! / Filmový...   #115 téma Jarmila Křenková
Hororové placebo / To
Hororové placebo / To   #114 kritika Jarmila Křenková
Pro americký horor po 11. září je příznačná fascinace osmdesátými léty, jež se projevuje nostalgií po reaganovské éře prosperity, kdy se v duchu hesla „mír skrze sílu“ jevily všechny hrozby...
Příliš ambiciózní jízda / Baby Driver
Příliš ambiciózní jízda...   #113 kritika Jarmila Křenková
Režisér Edgar Wright byl léta součástí tvůrčího týmu se scenáristou a hercem Simonem Peggem. V trilogii Soumrak mrtvých (2004), Jednotka příliš rychlého nasazení (2007) a U Konce světa (2013)...
Zásvětí televize / Channel...   #111 televize Jarmila Křenková
Bylo nás pět pro mileniály...   #109 televize Jarmila Křenková
Postapokalypsa na Konci srpna...   #107 téma Jarmila Křenková

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #145

#145

únor 2023



RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)