|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Český systém... |
#74 |
glosa |
Michal Procházka |
Jestli něco nechybí ministerstvu kultury, pak jsou to různé dokumenty a obecné materiály. Jedním z nich je i „Koncepce podpory a rozvoje české kinematografie a filmového průmyslu 2011–2016“, který... |
|
 |
|
 |
|
 |
Útěk ze Sibiře / Weirův... |
#75 |
kritika |
Vít Schmarc |
Nový snímek Petera Weira o cestě zpět můžeme vnímat ve dvou významových rovinách. Jednak v rovině zjevné, tematizované poněkud zjednodušujícím českým názvem Útěk ze Sibiře – sledujeme... |
|
 |
Rango / Půvab a krása... |
#75 |
kritika |
Daniel Řehák |
Úspěšný hollywoodský režisér Gore Verbinski přemýšlel o animované westernové komedii Rango nejprve jako o jednoduchém „bočním“ projektu, při němž se trochu zrelaxuje a vyzkouší si režii na... |
|
 |
|
 |
Zdrojový kód /... |
#75 |
kritika |
Antonín Tesař |
Současná sci-fi kinematografie se do značné míry stále potýká s žánrovým přechodem, který v literatuře můžeme spojit se jménem Philipa K. Dicka. Jeho prózy radikálně změnily způsob, jímž se... |
|
 |
|
 |
Osmdesát dopisů /... |
#75 |
kritika |
Zdeněk Holý |
Asi největší překvapení, jaké mi česká kinematografie za poslední léta připravila, je film Václava Kadrnky. Snímek, který vznikal, aniž by o něm někdo moc věděl: žádné ohlášky, žádné... |
|
 |
|
 |
Film a dějepis / Učitelé a... |
#74 |
téma |
Kamil Činátl |
Do jaké míry filmové obrazy minulosti (historické dokumenty či hrané fikce) ovlivňují podoby toho, jak vzpomínáme na „naše“ dějiny? Jakou roli hraje filmem konstituovaná obraznost v české... |
|
 |
|
 |
|