|
|
|
|
|
|
|
Dítě / Zkus se neutopit |
#43 |
kritika |
Jindřiška Bláhová |
Z belgické bratrské dvojice Jean-Pierre a Luc Dardennovi se během uplynulých devíti let a čtyř filmů – La Promesse (Slib, 1996), Rosetta (1999), Syn (2002) a Dítě (2005) – stali filmoví prominenti. Z... |
|
 |
|
 |
Šílení / Do svěrací... |
#43 |
kritika |
Jan Kolář |
Měl jsem zvláštní, povznášející pocit, když jsem sám v měkce vypolstrovaném a zcela prázdném sále multiplexu, rozvalený na několika sedadlech najednou sledoval nový Švankmajerův film. Byla to... |
|
|
|
|
|
|
Země mrtvých |
#43 |
kritika |
Kamil Fila |
Filozofové George Lakoff a Mark Johnson uvedli před lety do oběhu slovní spojení „metafory, kterými žijeme”. Přišli tak se zcela novým pojetím jazyka, který podle nich nemá jednoduše logickou... |
|
|
Obchodník se smrtí |
#43 |
kritika |
Petr Hamšík |
Zrození a smrt kulky. Je spojena s patronou, pečlivě zkontrolována, tříděna, převážena, opět kontrolována, převážena, vložena do hlavně pušky, vystřelena a nakonec zaryta do lebky neznámého... |
|
|
Elizabethtown |
#43 |
kritika |
Eliška Děcká |
Jít na film Elizabethtown rozhodně není ztráta času, pokud zrovna studujete hollywoodská klišé. V tomhle ohledu funguje film jako neocenitelný manuál obsahující desítky ukázek kýče, patosu a... |
|
 |
Domino |
#43 |
kritika |
Petr Hamšík |
Je zajímavé sledovat, jak klipová estetika čím dál více prostupuje do těl filmů, až lze hovořit o svébytném filmovém stylu. Dlouho se zdálo, že se útok reklamy a MTV, která má od počátku... |
|
|
Restart |
#43 |
kritika |
Daniela Havránková |
Snímek Restart začínajícího režiséra Julia Ševčíka na sebe upozornil již svým trailerem, který byl uveden v soutěžní sekci poslední přehlídky studentských filmů, tedy na letošním... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Petr Skala - Utajený... |
#42 |
kritika |
Martin Blažíček |
Překvapivým vydavatelským počinem Národního filmového archivu je nové DVD českého výtvarníka a filmového experimentátora Petra Skaly. Dle tiskové zprávy jde o úvodní titul nové ediční řady... |
|
|
|
 |
|
|
Noční hlídka / Davaj,... |
#41 |
kritika |
Jindřiška Bláhová |
V Rusku byl kolem efekty zahlceného filmu Noční hlídka režiséra s ambicemi prosadit se v Hollywoodu Timura Bekmambetova takový poprask, jako by se na Bajkonuru stal zázrak a Rusové znovu předhonili... |
|
 |
|
|
Eros |
#41 |
kritika |
Zdeněk Holý |
Ačkoli společný povídkový film znamená většinou umělecký neúspěch, stále existují tvůrci, kteří neváhají spojit své síly a o další se pokusit. V případě filmu Eros to byli dva současní... |
|
|
|
|
|
 |
Válka světů |
#41 |
kritika |
Zdeněk Holý |
Ve Spielbergových špatných filmech probíhá konflikt, zda hodnotný film musí mít sdělení (nebo být alespoň víceznačný), nebo zda stačí naplnit žánrové konvence. Spielbergovy dobré filmy tento... |
|
 |
|
 |
Štěstí / V zajetí... |
#41 |
kritika |
Eliška Děcká |
Nový film Bohdana Slámy Štěstí byl v médiích často prezentován jako jeden z nejočekávanějších českých filmů letošního roku. Už od podzimu 2003, kdy začalo natáčení, se v tisku pravidelně... |
|
|
|
 |
Tlumočnice / Jak... |
#40 |
kritika |
Kateřina Svatoňová |
V naší květnové distribuční nabídce se objevilo několik filmů, které se
snaží o podobnou věc: z více úhlů zobrazovat teror, diktaturu a střet kultur s
jiným politickým přesvědčením, aby... |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
Mé dvacáté století / O... |
#40 |
kritika |
Petr Šafařík |
Píše se rok 1880 a v New Yorku Thomas Alva Edison velkolepou iluminační
podívanou předvádí možnosti svého nedávného objevu žárovky. Sklízí veliký
úspěch, a přesto je podivně posmutnělý.... |
|