Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Články z rubriky téma

     
Dva režimy časovosti /...   #107 téma Jiří Anger
Postapokalypsa na Konci srpna...   #107 téma Jarmila Křenková
Úvod - Film v Říši středu
Úvod - Film v Říši středu   #106 téma Lukáš Skupa
Velkolepé rozpočty a honoráře, padající rekordy návštěvnosti, famózní tržby, spolupráce s Hollywoodem, nebo naopak zákazy či úpravy hollywoodských filmů, které diváci komunistického státu...
Byznys spojený s...   #106 téma David Bordwell
Filmová diplomacie...   #106 téma Antonín Tesař
Čínský nezávislý film v...   #106 téma Haruna Honcoop
Rozhovor s dokumentaristou a...   #106 téma Haruna Honcoop
Profesionální neprofesionálové / Tvorba fanoušků na YouTube
Profesionální...   #online téma Monika Bartošová
Právě vyšlo nové číslo Cinepuru s tématem Fanoušek. Následující text slouží jako avízo na téma, v němž si můžete přečíst o kultu Rocky Horror Picture Show, femslashové fikci, současné...
Úvod   #105 téma Lukáš Skupa
„V mém víkendovém...   #105 téma Henry Jenkins
Fanoušci jako producenti...   #105 téma Jiří Blažek
Náprava škod / Femslash...   #105 téma Iveta Jansová
Nemysli lokálně / Strategie...   #105 téma Jana Glocarová
Komiksy spřízněných...   #105 téma Anna Křivánková
Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého
Optikou nihilisty / Obrazy...   #104 profil Janis Prášil
„Lidi jsou jako zvířata. Miluješ je, zahrabeš je. To je všechno.“ (postava z filmu Sám proti všem) Francouzský režisér argentinského původu Gaspar Noé ve svém zatím nejnovějším snímku Love...
Úvod   #104 téma Lukáš Skupa
Psychodrama, spekulace a...   #104 téma Martin Kudláč
Naši furianti aneb...   #104 téma Matěj Nytra
Digitální expresivita a...   #104 téma Martin Kos
Dlouhý záběr jako atrakce...   #104 téma Martin Bubrín
Úvod
Úvod   #102 téma Lukáš Skupa
Ačkoliv se poslední téma letošního roku váže k bližší i vzdálenější historii kinematografie, jde o téma aktuální, které bude postupem času aktuální stále více. Film je ze své materiální...
Film stokrát jinak / Multiverze v dějinách kinematografie a v archivní praxi
Film stokrát jinak /...   #102 téma Tereza Frodlová
Ve stati Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti vycházel Walter Benjamin z premisy, že film, potažmo jakékoliv mechanicky reprodukovatelné umělecké dílo, ztrácí svoji jedinečnost a...
Nonfikční film nejen pro zasvěcené
Nonfikční film nejen pro...   #102 téma Lucie Česálková
V porovnáním se zahraničím existuje v českém prostředí v souvislosti s digitalizací filmového dědictví jedna zvláštnost. Tak nějak podivně přirozeně se u nás jako priorita chápe celovečerní...
Rozhovor s Michalem Bregantem / Řídit se historií
Rozhovor s Michalem Bregantem...   #102 téma Michal Böhm
V Národním filmovém archivu (NFA) aktuálně probíhá dosud nejrozsáhlejší projekt digitálního restaurování, jaký byl v Česku realizován. V dubnu 2016 by měla skončit digitalizace čtrnácti...
Pomíjivost věčnosti / Mezinárodní workshop Filmové dědictví: současnost a budoucnost
Pomíjivost věčnosti /...   #102 téma Jiří Blažek
„Kazy na kopiích se pro nás podle kontextu mohou změnit v padající hvězdy nebo vířící piliny, v oblaka mouky nebo sněhu, v dešťové kapky nebo v zrnka prachu. Celková opotřebovanost obrazu činí...
Cenzura jako dědictví / Archivy, demokracie a švédský filmový průmysl
Cenzura jako dědictví /...   #102 téma Trond Lundemo
Bavíme-li se o dědictví a o roli, jakou v jeho utváření sehrávají archivy, vybaví se primárně uchovávání a péče o zásadní historická díla. Archivy přitom tradičně vnímáme coby instituce,...
Racionální volba, nebo náhoda? / Historie a současnost filmové digitalizace v Polsku
Racionální volba, nebo...   #102 téma Tadeusz Kowalski
Filmový archiv je zvláštním typem instituce zaměřující se na věčnost. Dokážeme sice s jistotou říct, kdy byl založen, ale podstatně obtížnější je určit, kdy nebo dokonce zda vůbec naplní...
Nástrahy filmových kánonů / Případ Maďarského národního filmového archivu
Nástrahy filmových kánonů...   #102 téma Eszter Fazekas
Zatímco kánony či žebříčky „nejlepších“ filmových děl mají ve filmových studiích čím dál zanedbatelnější význam, filmové restaurátorství se bez nich neobejde. Restaurování filmového...
Úvod k hororu
Úvod k hororu   #103 téma Lukáš Skupa
Žánr hororu není třeba nijak zdlouhavě představovat. I amatérský znalec filmové historie nebo běžný filmový fanoušek zná alespoň základní vývojové obrysy tohoto žánru, který se vyznačuje...
Filmoví a televizní upíři...   #103 téma Iva Baslarová
Audiovizuální média v...   #103 téma Antonín Tesař
Vývoj španělského hororu...   #103 téma Jiří Blažek
Hororové principy filmů...   #103 téma Anna Krejčířová
Kašpárci, bohové a vrazi...   #103 téma David Čeněk
Tělesné horory Hélène...   #103 téma Michal Böhm
Úvod   #101 téma Lukáš Skupa
Jak na hvězdy? / Vznik,...   #101 téma Šárka Gmiterková
Vít Klusák a Filip Remunda...   #101 téma Jiří Anger
Sexy zrzky ze Slovenska /...   #101 téma Lukáš Skupa, Miroslava Papežová

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #113

#113

říjen 2017



RUBRIKY

anketa (22) / český film (71) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (119) / editorial (87) / fenomén (67) / festival (55) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (109) / komiks (10) / kritika (704) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (606) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (95) / reflexe (24) / report (94) / rozhovor (150) / scénář (4) / soundtrack (34) / téma (831) / televize (83) / tisková zpráva (1) / událost týdne (190) / video (2) / videoart (16) / videohra (51) / web (39) / zoom (148)