|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Dívka na přání /... |
#76 |
cinepur choice |
Jiří Flígl |
Steven Soderbergh mezinárodně proslul jako jeden z vůdčích talentů „amerického nezávislého filmu“ devadesátých let a podobně jako např. Gus Van Sant se posléze prosadil i v oblasti středního... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Dobrá práce |
#34 |
cinepur choice |
Zdeněk Holý |
Mechanismus vojenské moci ve své jasné hierarchizaci, v přesném vymezení
pravidel, v definování pyramidy podřízenosti a nadřízenosti byl vždy dobrým
(nejen filmovým) námětem ke zkoumání mezí... |
|
|
|
|
Ve Vandině pokoji |
#34 |
cinepur choice |
Jan Křipač |
Pedra Costu spojují s ostatními velkými režiséry Portugalska - Oliveirou,
Monteirem či Botelhem - dvě věci: značná erudovanost ve filmových dějinách a z
ní vyplývající promyšlená autorská... |
|
|
Millennium Mambo |
#34 |
cinepur choice |
Jan Tichý |
"Zimy v Jubari jsou velmi chladné. Minus třicet stupňů. Je to
země sněhuláků. Když vyjde slunce, sněhuláci roztají a zmizí." z
filmu Millenium Mambo
Zobrazování mládí ve filmu má dvě... |
|
|
Dvě |
#34 |
cinepur choice |
Helena Bendová |
"Herečka, izolovaná v záři reflektoru, je u Wernera
Schroetera natolik zdvojovaná a všudypřítomná, až končí zcela osamělá, je tolik
hvězdou, až musí zůstat osamocená, přičemž ale sní... |
|
|
H Story |
#34 |
cinepur choice |
Helena Bendová |
Nobuhiro Suwa (nar. 1960) je japonský režisér náležející mezi nejzajímavější
současné tvůrce své země. Debutoval v roce 1997 snímkem 2/Duo, který získal
ceny na festivalech v Rotterdamu a... |
|
 |
Temný |
#34 |
cinepur choice |
Kamila Boháčková |
Film Temný (Sombre) Philippa Grandrieuxe je halucinační cestou do podvědomí,
do prvních dětských pocitů strachu, paniky a hrůzy z prázdna. Je to film
vymykající se morálce, patologii či hledání... |
|
|
Žena pod vlivem |
#34 |
cinepur choice |
Jakub Kučera |
Polarita textu a těla, jejíž optikou je možné nahlížet podoby filmových těl
a filmového herectví (postava jako koordinace jednotlivých ustavených kódů
textu neboli tělo v určitém stupni... |
|
|
|
|
|
|
|