Říkanky posedlého batolete / The Baby

19. 8. 2022 / Jiří Špičák
soundtrack
Placený

Osmidílná černá komedie The Baby, kterou letos uvedla stanice HBO, narušuje stereotypy žánru, vyprávění i genderu: osmatřicetileté Natashe vstoupí do života neočekávaně novorozeně, a místo aby v ní vzbudilo mateřské city, rozbije její existenci do řady násilných, groteskních i hororových epizod. Protagonistka se dítěte chce za každou cenu zbavit. Dítě, stejnou mírou roztomilé i děsivé, však její život rozhodně opustit nehodlá.

Seriál debutujících autorek Lucy Gaymer a Sian Robins-Grace můžeme ve světle aktuálních diskusí kolem práva žen rozhodovat o svých tělech vnímat jako syrový umělecký komentář, The Baby se ale takhle prvoplánovým interpretacím vzpírá. A velký podíl na finální nezařaditelnosti příběhu má i autorská hudba kolumbijské skladatelky Lucrecie Dalt, momentálně usazené v Berlíně a už víc než patnáct let působící na scéně elektronické, experimentální i avantgardní hudby.

Dvaačtyřicetiletá Dalt jako jeden ze svých vzorů uvádí Micu Levi, především její práci na hudbě ke sci-fi filmu Pod kůží režiséra Jonathana Glazera. Podobně jako Mica Levi i Lucrecia Dalt přichází do seriálového i filmového světa z hudebního undergroundu a podobně jako Levi se i jí daří přepisovat...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Adaptace

142 / srpen 2022
Více