Mezi meditativním filmem a gangsterkou / Terézia Halamová

11. 4. 2022 / Jana Koutná
český talent
Placený

Jméno studentky katedry režie FAMU Terézie Halamové nebylo v kontextu silného ročníku zatím tolik slyšet. Vedle Anatomie českého odpoledne (2020) Adama Martince nebo Hry (2019) Luna Sevnika jsou filmy jejich slovenské kolegyně o něco tišší a nepoutají na sebe tolik pozornost prostřednictvím reflexe silně aktuálních společenských témat. Její cit pro minimalistické vyprávění, porozumění tělesným prožitkům (převážně ženských) postav a přesné vyjádření niterných nálad ale loni neušly pozornosti řady tuzemských i mezinárodních festivalů, na nichž byl uveden její bakalářský film Zazpívej (2020).

Dvaadvacetiminutový snímek, který měl premiéru na tchajwanském filmovém festivalu v Kao-siungu, vznikl za podpory Filmového akcelerátoru, dnes pozastaveného projektu České televize, pražské FAMU, písecké FAMO a zlínské UTB na pomoc tvorbě nejvýraznějších tuzemských filmových talentů. „Je mi dost líto, že v ČT projekt akcelerátoru v rámci úspor škrtli. Pro mě to byla skvělá zkušenost – finanční injekce mi dovolila snímek natočit na filmovou surovinu a dramaturgická podpora Jaroslava Sedláčka mi poskytla velkou volnost a důvěru,“ vzpomíná Halamová.

Film zaujal v českém prostředí stále neokoukanou reflexí dospívání se vším, co tato...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Wes Anderson

140 / duben 2022
Více