Písčitý sen Hanse Zimmera

6. 12. 2021 / Jiří Špičák
soundtrack
Placený

Nejtypičtější zvuk Hanse Zimmera, fatalisticky monstrózní zadunění vytvořené vrstvením hlubokých žesťových tónů, poprvé zaznělo před více než deseti lety ve filmu Christophera Nolana Počátek a od té doby je bezpečně usazené v kolektivní popkulturní paměti. Tenhle zvuk se dočkal i vlastního pojmenování: tvůrci internetových memů mu říkají BRAAAM a kromě dalších Nolanových filmů, na nichž spolupracoval i Zimmer, se objevuje třeba ve velkofilmech Marvelu. Dalo se tedy čekat, že se Zimmer ke svému trademarkovému zvuku uchýlí i při komponování pro Dunu Denise Villeneuva. Zimmer ale Duně věnoval speciální péči. 

Původní kniha Franka Herberta z roku 1965 je pro něj totiž životní látka a o zkomponování hudby k její filmové verzi prý snil od puberty. Na soundtracku si tedy dal mimořádně záležet a je slyšet, že nad ním přemýšlel několik dekád. Když se k vysněnému skládání konečně dostal, svoje představy už jenom zrealizoval. A udělal to odvážně: ostřílenému veteránovi a držiteli spousty hudebních cen bývá někdy vyčítán stylový stereotyp. Při práci na Duně ale předvedl, že pokud má před sebou mimořádnou předlohu, dokáže podat mimořádný výkon a vystoupit z vlastní komfortní zóny ozvučené hlubokým duněním.

...
Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Bond

138 / prosinec 2021
Více