Autoškola marketingu / 13 minut

8. 10. 2021 / Petra Chaloupková
mimo kino
Placený

Do katalogu HBO GO přibyl v červnu dokument 13 minut mapující zkušenosti a dopady tragických dopravních střetů na českých silnicích. Celospolečenský zájem však dokázal vzbudit již o pár týdnů dříve. Vít Klusák v něm znovu rozvádí svůj charakteristický přístup k filmu jako k edukačnímu, nebo spíše moralizujícímu nástroji, který se skrze poukazování na neduhy a „shnilá jablka“ snaží modelovat společnost k obrazu svému.

Klusákova filmografie posledních let připomíná spíš než seznam tradičních dokumentů výčet divácky úspěšných mediálních kampaní, které provází reklama či pověst kontroverzního zpracování a jež tematizují společenské fenomény s potenciálem rozvířit veřejnou diskusi. Přitažlivý vizuál, chytlavé slogany a vytrvalá masáž na sociálních sítích i v klasických sdělovacích prostředcích si však logicky vyžádaly notné zjednodušení látky. Přestože se projektům podařilo získat a udržet nadstandardní pozornost českého publika, upřednostňování „brandu“ před „kontentem“ (abychom si příhodně vypůjčili výrazy z marketingového slovníku) vyústilo ve vědomé přehlížení širšího kontextu. Z palčivých námětů tak zbyly jen modelové situace problémů vznikajících ve vzduchoprázdnu, nikoli na základě dlouhodobě působících trendů a rozmanitých sociálních...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Film a ekologie

137 / říjen 2021
Více