Kolotoč nádherných traumat / Strangeland

29. 7. 2021 / Ondřej Trhoň
videohra
Placený

Probouzíme se mezi potemnělými mraky, se zavázanou hlavou a v ušmudlaných šatech. Nevíme, kdo jsme ani jak jsme se pod blikající směrovkou s nápisem Strangeland ocitli. Procházíme vratkou kamennou cestičkou do srdce vesele děsivého světa – vznášejícího se lunaparku, který jako by vypadl ze skicáku H. R. Gigera. Místo vchodu je mluvící hlava klauna, která nekontroluje vstupenky, ale říká košaté a šroubované vtipy. V hrůzostrašném šapitó si všimneme krásné ženy, která se naklání nad studnou. Následuje nevyhnutelný skok, výkřik a děs. A nutkavá myšlenka, že s ní máme něco společného.

Nejnovější hra studia Wormwood navazuje na to, co mezinárodní tým umí nejlíp – dobrodružné hry ze staré školy typu ukaž a klikni (point-and-click adventury) se silnými příběhy. Základní žánrová šablona tak určuje, o co v pixelovatém světě Strangelandu půjde nejvíc. Jde prozkoumávat okolní předměty, sbírat je, kombinovat v invetáři a řešit hádanky, které před hráče divný svět staví. Jak se zbavit slintajícího psa, který nás při každém pokusu o nastoupení do děsivé horské dráhy bez milosti hryzne? A co když je mezi nesmysly, jež škrábe očividně slepý mudrc ve společnosti až příliš inteligentních vran, skrytá nápověda k dalšímu postupu?

Hádanky...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Postsovětské kino

136 / srpen 2021
Více