Dospělá léta Disney+ / Přítomnost a budoucnost streamovací služby

7. 6. 2021 / Milan Kruml
téma
Placený

Při startu Disney+ v listopadu 2019 zazněl realistický předpoklad, že na podzim roku 2024 bude mít tuto službu předplaceno 60–90 milionů lidí na celém světě. Jenže všechny odhady naprosto zvrátila pandemie koronaviru a s ní spojený mimořádný zájem o audiovizuální obsahy. Letos 9. března oznámil koncern Disney, že jeho služba dosáhla na 100 milionů předplatitelů. Jak si stojí v rámci současného streamovacího trhu a jaké jsou její perspektivy?

Impozantní start

V dubnu letošního roku zhodnotil deník USA Today situaci na audiovizuálním trhu následovně: „V roce 2021 se uživatelům nabízelo víc streamovacích služeb než příchutí zmrzliny, pandemie covidu-19 rozmetala natáčecí plány, přinesla na obrazovku roušky a respirátory a údaje o sledovanosti lineární televize jsou stínem sebe sama z doby před několika málo lety. Televizní svět prostě prožívá další fázi proměny, která je celkem radikální.“

Vliv koronavirové pandemie na rozvoj streamovacího trhu je na první pohled patrný i v Česku. Letos sem dorazí například HBO Max či Discovery+ a také se zdá, že na příchod nadnárodních služeb konečně začaly reagovat i domácí televize. Ředitel České televize Petr Dvořák v rozhovoru pro týdeník Euro koncem března nastínil, že ČT...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Disney

135 / červen 2021
Více