When You Wish Upon a Star / Nekonečný příběh továrny na emoce

7. 6. 2021 / Daniel Řehák
téma
Placený

Disney. Příjmení, které už dávno přerostlo ve významech pouhé jméno jeho nejslavnějšího nositele – Waltera Eliase Disneyho. Disney je značka, která nemá v současném zábavním průmyslu konkurenci, respektive v něm neexistuje nikdo, kdo by se svým jménem dokázal pracovat právě tak jako Disney.

Slovo Disney znamená v různých částech světa různé věci. Zatímco ve Spojených státech jde o synonymum zábavy, rodinné pohody, kouzel a kvality, v Evropě je pojem Disney často spojován s kýčem, kulturním americkým imperialismem nebo čímkoli animovaným, kde vystupují princezny a pestrobarevná tančící zvířátka. Obraz Disneyho je v očích amerických zákazníků neposkvrněný a představuje záruku něčeho bezpečného, podmanivého a perfektního. V Evropě, která se podvědomě jeho expanzi brání, je jméno Disney chápáno občas i pejorativně a bývá spojováno s něčím lacině líbivým nebo byznysově nevybíravým. Co se ale nakonec vybaví všem, je myš.

V obecném povědomí Evropana je Disney pán, který kdysi vymyslel Mickey Mouse. Pak stvořil Sněhurku a postavil obří studio, které dodnes „chrlí“ animáky na všechny strany. Poslední dobou se ale uši Mickey Mouse stávají také logem, které mohou diváci vídat na plakátech filmů úplně jiného typu. Disney je...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Disney

135 / červen 2021
Více