Úvod k tématu: Disney

7. 6. 2021 / Lukáš Skupa
téma
Placený

Disneyho známe všichni. Mnohdy dokonce jako pomyslného člena rodiny. S nostalgií vzpomínáme na ikonické obrazy či scény spojené s dětstvím a dospíváním a někteří ve skříních dodnes skladujeme videokazety, knížky nebo hračky s logem Walta Disneyho. Ani ti, kteří nikdy v životě žádný Disneyho film neviděli, se nevyhnuli postavám či fragmentům příběhů z Disneyho říše. V důsledku takového „zdomácnění“ zůstává Disney pro většinu lidí v pozitivním i negativním smyslu synonymem animovaného filmu, ztělesněním bezstarostné rodinné zábavy nebo světem roztomilých zvířátek a princezen. Je to představa značně jednostranná, ale patrně nezničitelná.

O Disneym už bylo řečeno a napsáno tolik, že skoro všichni vědí, kde tato společnost před téměř sto lety začínala a také kam aktuálně směřuje. Tedy jak se z kdysi malého „rodinného podniku“ stal velký hollywoodský hráč, jenž se v posledních letech proměnil doslova v giganta (nejen) filmového průmyslu. Můžeme jen spekulovat, jak by si v podmínkách současného mediálního trhu počínal sám Walt Disney, kterého provázela pověst neúnavného experimentátora. Nicméně ještě Michael Eisner, jenž vedl společnost na přelomu nového tisíciletí, chtěl budovat most mezi dědictvím Walta Disneyho a jeho nástupci, kteří by zůstali věrní...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Disney

135 / červen 2021
Více