Víc než vizuální noviny

29. 3. 2021 / Petra Chaloupková
mimo kino
Placený

V době stále stoupajícího vlivu sociálních sítí a zvyšujícího se tempa digitálních médií ztrácí tradiční „off-line“ žurnalistika svou prestižní pozici rychleji než kdy dřív. Jeden z nejuznávanějších světových deníků The New York Times tak přistoupil vedle digitalizace psaného obsahu i ke kreativnější odpovědi na nové požadavky on-line prostředí. Namísto informativních vlogů a žánrů televizního zpravodajství se zaměřil na rozvoj investigativního dokumentu a krátkých formátů autorského filmu. Díky dlouhodobé podpoře etablovaných i debutujících dokumentaristů a výrazných novinářských osobností vznikla platforma rozšiřující a překračující hranice nonfikční audiovize i tisku 21. století. V současnosti se značka NYT čím dál výrazněji prosazuje i na poli celovečerní filmové produkce. 

Počátečním krokem tímto směrem bylo v roce 2011 rozšíření názorové rubriky (op-ed) o sérii nezávislých krátkometrážních snímků (op-docs), mezi jejichž tvůrci byli významní představitelé angažovaného amerického dokumentu jako Errol Morris (Tenká modrá čára, 1988) anebo Alex Gibney (Taxi na temnou stranu, 2007). Premiérový ročník o téměř padesáti titulech stanovil, v jaké formální a tematické šíři se subžánr...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Česká detektivka

134 / duben 2021
Více