Spíš mrtvá než živá / Rebecca

15. 12. 2020 / Ondřej Pavlík
kritika
Placený

Říct, že Rebecca od Netflixu působí jako anonymní výrobek, který se choulí ve stínu nedostižného stejnojmenného díla Alfreda Hitchcocka, je možná až příliš efektní a lákavé. Koneckonců, Hitchcock svoji adaptaci gotického románu spisovatelky Daphne du Maurier nikdy nepovažoval za plně autorský film, ale spíše za kompromisní výsledek dohadů s veleúspěšným producentem Davidem O. Selznickem. Také u nové Rebeccy vypozorujeme obdobné rozložení tvůrčích sil a potenciálních zájmů. Na jedné straně korporátní mašinerie videotéky, která si svůj obsah objednává na základě algoritmů. A na straně druhé autorského tvůrce Bena Wheatleyho, který svého času konsternoval i zkušené diváky takovými výstřelky, jakým byl halucinogenní historický horor Pole v Anglii. Obstojí tedy Wheatleyho Rebecca sama o sobě, nebo se pod tlakem své slavné předchůdkyně skutečně zhroutí?

Jako jeden z hlavních argumentů opodstatňujících existenci nové Rebeccy uvádí Wheatley fakt, že na rozdíl od Hitchcocka nemusel podřizovat svoji adaptaci cenzurním požadavkům. Zatímco Haysův kodex okleštil zápletku klasického filmu o motiv nepotrestaného zločince, současná verze si jej mohla dovolit plně zahrnout a patřičně rozvést. Je však...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Fantasy

132 / prosinec 2020
Více