Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Ostrava Kamera Oko

Ostrava Kamera Oko

událost týdne / Redakce / 21. 9. 2020

Ve dnech 25. – 27. září se v prostorách Galerie PLATO a kina Etáž v Dolních Vítkovicích uskuteční speciální víkendový program festivalu Ostrava Kamera Oko. V souladu s probíhající pandemií se celý víkend ponese v duchu dystopie.

Na slavnostním zahájení proběhne unikátní audiovizuální noc plná elektronické hudby, temné vizuality a dalších smyslových požitků. Vstup na páteční program bude exkluzivně umožněn pouze padesáti návštěvníkům. Událost je tvořena na míru prostoru Galeria PLATO i danému tématu a potrvá až do ranních hodin. Kromě členů Genot Centre vystoupí také hudebník Lišaj. V samém závěru účastníci zasednou ke společné snídani, na jejíž přípravě se bude podílet také Lucie Králíková, zakladatelka výtvarně-ekologické platformy Efemér.

V rámci filmového programu budou uvedena pásma krátkometrážních filmů od známých světových autorů, kteří se již v minulosti na Ostrava Kamera Oko objevili. Jedním z nich je rumunský režisér Radu Jude, tím druhým pak brazilský tvůrce Kleber Mendonça Filho. K vidění bude také dvojice celovečerních filmů španělského režiséra Jonáse Trueby - Srpnová madona, která loni soutěžila v Karlových Varech, a starší film Snílci.

V rámci sobotní projekce letního kina Etáž pak diváci uvidí japonský film Kontora, rodinný snímek, který vzdává poctu mladým japonským vojákům druhé světové války a poetickým způsobem vykresluje mlčení jako reakci na trauma. Černobílý počin s výrazným autorským rukopisem estonského kameramana Maxe Golomidova zvítězil na konci loňského roku na Mezinárodním filmovém festivalu v Tallinnu a jeho projekce v České republice bude zcela ojedinělá.

Celý program pak uzavře více než šestihodinová DAU. Degenerace vyprávějící příběh sovětského vědeckého institutu, jehož autentickou repliku na Ukrajině vystavěl režisér Ilja Chržanovskij a jeho tým.

Po tomto dystopickém víkendu by měla následovat druhá polovina letošního festivalu Ostrava Kamera Oko, tentokrát na téma pozitivního vývoje budoucnosti. Její přesné datum pořadatelé teprve oznámí.

Přečteno 154x

Článek vyšel v časopise Cinepur #130, srpen 2020.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #131

#131

říjen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY událost týdne

BRNO16

Ostrava Kamera Oko

77. MFF Benátky

Noir Film Festival

46. Letní filmová škola

Hudební filmy na DAFilms

Dny evropského filmu

TADY VARY


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Denis Villeneuve natočí minisérii podle románu Joa Nesbøho

BRNO16

Festival v Cannes letos uspořádá třídenní filmovou přehlídku

Wong Kar-wai napsal pokračování filmu Chungking express

Ostrava Kamera Oko uspořádá festivalový dystopický víkend


RUBRIKY

anketa (25) / český film (100) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (105) / fenomén (73) / festival (95) / flashback (5) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (2) / kauza (33) / kniha (124) / kritika (980) / mimo kino (163) / nekrolog (1) / novinka (785) / objev (2) / pojem (36) / portrét (17) / profil (111) / reflexe (25) / report (116) / rozhovor (168) / scénář (4) / soundtrack (51) / téma (946) / televize (111) / událost týdne (263) / videohra (69) / web (42) / zoom (164)

Cinepur #130 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #130, srpen 2020

Z obsahu tištěného čísla:

Víc než westernová revize / First Cow (Ondřej Pavlík, zoom)

Hororové nedochůdče / Další jehňátko (Jarmila Křenková, kritika)

Ennio Morricone / Skladatel, který udělal z hudby hlavní postavu (Jiří Špičák, soundtrack)

Karty děsu / Cultist Simulator (Ondřej Trhoň, videohra)

#Hongkong Films Matter / Dvakrát o budoucnosti Hongkongu a tamní kinematografie v době protestní (Haruna Honcoop, téma)

Naděje, se kterou se dá začít znovu / Do poslední kapky krve (Antonín Tesař, flashback)

+ více...