#Hongkong Films Matter / Dvakrát o budoucnosti Hongkongu a tamní kinematografie v době protestní

27. 7. 2020 / Haruna Honcoop
téma
Placený

Masová shromáždění a ostré pouliční boje proti zavádění restriktivní čínské legislativy v Hongkongu plnily loni od léta do prosince stránky médií, než se hlavní zájem stočil ke zprávám z Wu-chanu. V příštích měsících se mluvilo hlavně o koronaviru, poslední týdny také o protestním hnutí Black Lives Matter. Podstatně méně však slýcháme navýsost aktuální heslo „Hong Kong’s Freedom Matters“ (Na svobodě Hongkongu záleží). Úzce se ho týkají dokumentární filmy, které v současnosti v Hongkongu vznikají, jako Ten Years (2015) nebo Deštníková revoluce (2016). Rozhovory s režisérem Chan Tze-woonem a producentem Andrewem Choiem – dvěma význačnými představiteli nezávislé hongkongské scény – se týkají především současného stavu hongkongské kinematografie ovlivněnému aktuálními událostmi, který oba filmaři nevnímají zrovna optimisticky.

Adrew Choi

Co vlastně dnes je hongkongský film?

Andrew Choi produkoval povídkový snímek Ten Years (2015) – pochmurnou vizi Hongkongu roku 2025. Produkčně se podílel i na několika následujících obdobně koncipovaných projektech Ten Years z Japonska, Tchaj-wanu či Thajska. Jeho zatím poslední dokončený celovečerní film...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Kinematografie Hongkongu

130 / srpen 2020
Více