#Hongkong Films Matter / Dvakrát o budoucnosti Hongkongu a tamní kinematografie v době protestní
Masová shromáždění a ostré pouliční boje proti zavádění restriktivní čínské legislativy v Hongkongu plnily loni od léta do prosince stránky médií, než se hlavní zájem stočil ke zprávám z Wu-chanu. V příštích měsících se mluvilo hlavně o koronaviru, poslední týdny také o protestním hnutí Black Lives Matter. Podstatně méně však slýcháme navýsost aktuální heslo „Hong Kong’s Freedom Matters“ (Na svobodě Hongkongu záleží). Úzce se ho týkají dokumentární filmy, které v současnosti v Hongkongu vznikají, jako Ten Years (2015) nebo Deštníková revoluce (2016). Rozhovory s režisérem Chan Tze-woonem a producentem Andrewem Choiem – dvěma význačnými představiteli nezávislé hongkongské scény – se týkají především současného stavu hongkongské kinematografie ovlivněnému aktuálními událostmi, který oba filmaři nevnímají zrovna optimisticky.
Adrew Choi
Co vlastně dnes je hongkongský film?
Andrew Choi produkoval povídkový snímek Ten Years (2015) – pochmurnou vizi Hongkongu roku 2025. Produkčně se podílel i na několika následujících obdobně koncipovaných projektech Ten Years z Japonska, Tchaj-wanu či Thajska. Jeho zatím poslední dokončený celovečerní film...