Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Hongkongská nová vlna / Jak televize reformovala kinematografii

téma: Kinematografie Hongkongu / Jiří Flígl / 27. 7. 2020

Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let vstoupily do hongkongského filmu dvě desítky debutantů. Novou vlnu tvůrců nespojoval žádný program. Pouze fakt, že většina z nich studovala film v zahraničí a všichni získali praxi při natáčení seriálů pro domácí televizní stanice. Za první titul nové vlny je považována komedie režiséra Yima Hoa ze zákulisí filmového průmyslu The Extras z roku 1978. Hned následující rok debutovali Phillip Chan a Ronny Yu s policejním dramatem The Servants, Tsui Hark s revizionistickým wu-sia The Butterfly Murders, Stephen Shin s epizodickou komedií o milostných avantýrách Affairs, Ann Hui s narativně experimentální detektivkou The Secret, Alex Cheung s policejním thrillerem Cops and Robbers a Peter Yung s pesimistickým thrillerem o fungování organizovaného zločinu s narkotiky The System. Zatímco pro jiné kinematografie byla malá obrazovka často postrachem a průmysl s ní sváděl boj o diváky, v tehdejší britské kolonii odstartoval příliv nových talentů z televize potřebnou reformu. Díky tvůrcům nové vlny a jejich dílům prošel hongkongský filmový průmysl modernizací, začal reflektovat domácí publikum a vstoupil do své zlaté éry.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #130

Článek vyšel v časopise Cinepur #130, srpen 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Mezi žánry, přístupy a autory / Neviditelná legenda Corey Yuen (Dan Krátký, téma) • Falešní hráči hongkongské komedie / Filmy bratrů Huiových (Antonín Tesař, téma) • Víc než westernová revize / First Cow (Ondřej Pavlík, zoom) • Niet tam víťazov / Meky (Antonín Tesař, kritika) • #Hongkong Films Matter / Dvakrát o budoucnosti Hongkongu a tamní kinematografie v době protestní (Haruna Honcoop, téma) • Intimita a normalita / Normal People (Ondřej Pavlík, televize) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #130

#130

srpen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Debut

Úvod k tématu: Netflix

Úvod k tématu: Rumunská nová vlna

Úvod k tématu: Tarantino

Úvod k tématu: Současný český seriál

Úvod k tématu: Underground

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

Wong Kar-wai napsal pokračování filmu Chungking express

Hororové nedochůdče / Další jehňátko

Ostrava Kamera Oko uspořádá festivalový dystopický víkend

Velký povyk kolem malé lži / Malá lež

Festival krátkých filmů BRNO16 proběhne Uprostřed ničeho

Co má tohle být za nebe? / To musí být nebe

Hirokazu Koreeda natočí svůj korejský debut o baby boxech


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Čím je člověk v systému? / Parazit

Hardcore Henry / Na YouTube do kina

Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World

Šílený Max: Zběsilá cesta / Zřete jej!


RUBRIKY

anketa (25) / český film (100) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (104) / fenomén (73) / festival (94) / flashback (4) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (1) / kauza (33) / kniha (123) / kritika (970) / mimo kino (162) / nekrolog (1) / novinka (783) / objev (2) / pojem (36) / portrét (16) / profil (110) / reflexe (25) / report (115) / rozhovor (167) / scénář (4) / soundtrack (51) / téma (939) / televize (110) / událost týdne (262) / videohra (68) / web (42) / zoom (163)