Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Ennio Morricone / Skladatel, který udělal z hudby hlavní postavu

soundtrack / Jiří Špičák / 27. 7. 2020

„Do své hudby jsem vždy zapracovával každodenní zvuky a ruchy,“ říká Ennio Morricone v černobílém televizním interview z šedesátých let. „Spousta lidí si myslí, že když do svých melodií přidávám cinkání plechovky nebo ťukání psacího stroje, dělám to z nějakého rozmaru. Já to ale dělám proto, aby se v hudbě objevilo něco skutečného,“ dodává mladý skladatel, a když ho novinářka z legrace pobídne, ať tedy zahraje sólo na psací stroj, skladatel si vyhrne rukávy a začne rytmicky bušit do kláves. Tohle krátké video sdílel na svém Instagramu společně s popiskem „RIP to the greatest“ americký experimentátor, producent a v poslední době rovněž skladatel filmové hudby Daniel Lopatin. Ukazuje trochu jiného Morriconeho, než jak jej vykreslují nekrology, které zaplavily mainstreamová média 6. června 2020, kdy jednadevadesátiletý italský skladatel a autor více než pěti set hudebních děl zemřel.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #130

Článek vyšel v časopise Cinepur #130, srpen 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Ženský film stokrát znovu a lépe (Petra Chaloupková, mimo kino) • Příběhy obyčejného autorství / Petr Zelenka (Martin Svoboda, portrét) • Co má tohle být za nebe? / To musí být nebe (Martin Svoboda, kritika) • Niet tam víťazov / Meky (Antonín Tesař, kritika) • Falešní hráči hongkongské komedie / Filmy bratrů Huiových (Antonín Tesař, téma) • Úvod k tématu: Kinematografie Hongkongu (Lukáš Skupa, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #131

#131

říjen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY soundtrack

Call Me By Your Name / Hledání lásky Sufjana Stevense

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika

Grand Theft Auto V / Vypečený čabáty lidi to chálujou brrap!


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

Denis Villeneuve natočí minisérii podle románu Joa Nesbøho

Kde uvidíme covidí debuty?

Editorial 131: Film a feminismus

Křičet nahlas i potichu / Tvorba současných rozzlobených animátorek

Padesát odstínů stmívání / Temný narativ v antifeministických romancích

(Tele)vize feminismu / Od emancipovaného konzumerismu k matriarchálnímu rebelství

Čtyři podoby novodobého ženství ve filmu / Meryl Streep, Tilda Swinton, Cate Blanchett a Kate...


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Call Me By Your Name / Hledání lásky Sufjana Stevense

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika


RUBRIKY

anketa (25) / český film (100) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (105) / fenomén (73) / festival (95) / flashback (5) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (2) / kauza (33) / kniha (124) / kritika (980) / mimo kino (163) / nekrolog (1) / novinka (785) / objev (2) / pojem (36) / portrét (17) / profil (111) / reflexe (25) / report (116) / rozhovor (168) / scénář (4) / soundtrack (51) / téma (946) / televize (111) / událost týdne (263) / videohra (69) / web (42) / zoom (164)