Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Ruben Östlund pokračuje v natáčení satiry na superbohaté

Ruben Östlund pokračuje v natáčení satiry na superbohaté

novinka / Redakce / 6. 7. 2020

Po vynucené tříměsíční pauze způsobené pandemií koronaviru se ke svému novému projektu vrátil režisér Ruben Östlund. Na přelomu června a července proběhla ve Švédsku druhá část natáčení filmu Triangle of Sadness, jehož největší hvězdou byl Woody Harrelson. Ten v době pandemie přebýval ve svém domě na Havaji, ale do Švédska nakonec přes všechna omezení zdárně odcestoval.

Harrelson v Östlundově novince hraje marxistického kapitána jachty, který na palubě veze skupinu superbohatých pasažérů. Čas strávený v karanténě prý hollywoodský herec využil k tomu, aby si dostudoval základy levicové literatury, kromě Marxe a Engelse také dílo Che Guevary, Fidela Castra nebo Eugena Debse, jehož slavná protiválečná řeč z roku 1918 ve filmu zaznívá.

Ve filmu Triangle of Sadness ale Harrelson ztvární jednu z vedlejších rolí. Ústřední pár, modela a modelku, si zahrají mladý britský herec Harris Dickinson a jihoafrická herečka Charlbi Dean. Oba cestují na Harrelsonově jachtě, avšak poté, co loď ztroskotá, spolu s několika miliardáři a jednou uklízečkou uvíznou na opuštěném ostrově.

Östlundova satira tematicky naváže na režisérova předchozí společensko-kritické filmy, zejména poslední epický Čtverec, který v roce 2017 vyhrál hlavní cenu na festivalu v Cannes. Švédský režisér od počátku prohlašoval, že v Triangle of Sadness se chce soustředit především na módní průmysl. Z posledních zpráv to ale vypadá, že záběr jeho filmu bude širší.

Triangle of Sadness je s rozpočtem 13 milionů euro jednou z nejdražších evropských koprodukcí, které aktuálně vznikají. Pokud vše půjde podle plánu, premiéra by měla proběhnout příští rok na festivalu v Cannes.

Přečteno 1335x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
0 /2

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest

Nové knihy o filmu či fotce na Ji.hlavě

Úvod k tématu Blízký východ

Nový Dhont i Svatý pavouk. Be2Can promítne výběr z festivalů

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

15. Juniorfest - 4. - 10. 11. 2022

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)