Eastwood o Eastwoodovi

24. 4. 2020 / Christopher Frayling
téma
Placený

Podstatnou část své kariéry byl Clint Eastwood synonymem pro western. Pro mnohé jím stále je. Spaghetti westerny Pro hrst dolarů (1964), Pro pár dolarů navíc (1965) nebo Hodný, zlý a ošklivý (1966) Sergia Leoneho z Eastwooda udělaly westernovou ikonu málomluvného „muže beze jména“, kterou později rozvíjel, varioval nebo revidoval ve svých vlastních westernech, pod nimiž je podepsaný jako režisér – Tulák z širých plání (1973), Psanec Josey Wales (1976) nebo Bledý jezdec (1985). Následující rozhovor Christophera Fraylinga s Eastwoodem z roku 1985 se ohlíží za „eastwoodovským“ westernem.

Mohl byste okomentovat kořeny „eastwoodovského stylu“ ve spaghetti westernech z poloviny šedesátých let? Při zpětném pohledu je zřejmé, že změnily to, jak tradiční western vypadá a jak vyznívá.

Myslím, že změnily styl westernu a přístup k němu. Přiblížily jej více operám. Násilí a střílení najednou nabyly nadživotní velikosti. S tím souvisely i hudba a soundtrack. Na hudbě jsem se nepodílel, ale toho samého skladatele, Ennia Morriconeho, jsme angažovali ve Dvou mezcích pro slečnu Sáru (1970). Morricone psal soundtracky, které doposud nikdo ve westernu nepoužil....

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Clint Eastwood

128 / duben 2020
Více