Padlí andělé mužské prostituce / Zatoulaný

17. 8. 2019 / Viktor Palák
kritika
Placený

Český název prvního filmu, který u nás distribuuje Queer Kino, platforma navázaná na tradiční podzimní festival Mezipatra, může probouzet zdání, že nás čeká vcelku vlídný příběh. Být zatoulaný, to slibuje dobrodružství, která jsou prosta nebezpečí. Debut Camilla Vidala-Naqueta ale s gustem ukazuje i životní trmácení, jaké by si lépe rozumělo třeba se slovem divoch. Tím je zde mladý prostitut, jehož jméno ve filmu nikdy nezazní – snad aby režisér ještě více podtrhl archetyp padlého anděla, se kterým pracuje.

Muže, jemuž lze v očích číst stejně tak uličnictví i ztracenost, nejprve zastihneme při „hře na doktora“, již dopřává staršímu klientovi. Že jde o role play, a nikoli skutečnou lékařskou prohlídku, film odhalí až po chvíli – ve druhém plánu totiž naznačuje i hrdinovy skutečné zdravotní problémy, které však mladík nemá sílu ani vůli řešit. Vidal-Naquet představuje jeho zázemí jen v letmých obrysech: opakovaně se vracíme do parku, kde prostituti vyhlížejí své zákazníky, protagonistu však nejčastěji zastihujeme při práci. Ta obnáší všemožné variace sexuálních služeb většinu postarším, neatraktivním mužům – mladík je však často obšťastňuje s gustem, jako by doufal, že líbáním (které nebývá součástí placeného sexu) přivolá do svého života skutečnou...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Tarantino

124 / srpen 2019
Více