Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Nejvyšší podporu Fondu dostal film o bratrech Mašínech
novinka / Redakce / 12. 8. 2019
Osm filmových projektů si rozdělilo částku 64 milionů korun, kterou Státní fond kinematografie vyčlenil na podporu výroby celovečerního hraného filmu. Nejvyšší sumu patnáct milionů korun získal snímek Bratři o událostech okolo skupiny bratrů Mašínů. Do výzvy se shodou okolností přihlásily dva projekty s mašínovskou tematikou. Rada fondu se však rozhodla podpořit film, který podle scénáře Marka Epsteina natočí režisér Tomáš Mašín.
Druhou nejvyšší částku deset milionů korun obdržel film Světlonoc režisérky Terezy Nvotové. Na dramatu, jež se odehrává ve slovenských horách, spolupracuje Nvotová se scenáristkou Barborou Námerovou. Obě autorky stály také za úspěšným filmem Špína, který zvítězil na Cenách české filmové kritiky za rok 2017.
Snímek Světlonoc označuje zpráva Fondu za "artový." Jde tedy o projekt, který by měl směřovat především na filmové festivaly. Druhým artovým projektem, který v této výzvě Rada podpořila, je pak snímek Lidi krve režiséra a scenáristy Miroslava Bambuška. Film, který si bude pohrávát s lidskou představivostí a pohybovat se mezi minulostí, přítomností a jinými surreálnými světy, dostal částku sedm a půl milionu korun.
Na finanční injekci dosáhl také druhý snímek Beaty Parkované Slovo. Půjde o rodinné drama z let 1968 - 1969, jež se nicméně bude zabývat nadčasovými otázkami osobní svobody. K dalším podpořeným projektům patří komorní drama Nikdo mě nemá rád Tomáše Weinreba a Petra Kazdy, film Už tě nemám rád Zděnka Jiráského, snímek Tancuj Matyldo režiséra Petra Slavíka a drama s prvky thrilleru Hrana zlomu režiséra a scenáristy Emila Křížka.
Fond nadále pokračuje ve strategii rozdělovat vyšší částky menšímu množství kvalitních projektů - v této výzvě posuzoval celkem devatenáct žádostí. Podle ředitelky Fondu Heleny Bezděk Fraňkové již tato strategie nese první ovoce. "Po řadě let čekání máme konečně majoritně český film podpořený Fondem, Nabarvené ptáče, v hlavní soutěži na jednom ze tří nejvýznamnějších festivalů, mladí tvůrci s animovanými, krátkými a dokumentárními filmy sklízí úspěchy po světě, a od filmů v této výzvě čekám, že budou podobně úspěšné," uvedla Fraňková.
Ohodnoťte článek
Aktuální hodnocení článku
1.7 /3
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY novinka
Na Netflixu se rýsuje prequel k Čínské čtvrti. Je u toho Fincher
Peter Kerekes dokončuje svůj hraný debut Cenzorka
Damien Chazelle svůj příští film zasadí do Hollywoodu 20. let
Paul Schrader chystá film o moderním Vilému Tellovi z casina
Dvacátá Mezipatra proběhnou v proudu změn
Českou radost na Ji.hlavě vyhrál dokumentární portrét Sólo
Fincher našel svého Orsona Wellese pro životopisný film Mank
DALŠÍ Z RUBRIKY
Big (not) in Japan / Anime na Netflixu
Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film
(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu
Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu
Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu
Králové a slouhové v zadrátovaných bažinách / Král Šumavy
Příliš nevinný příběh elektronické hudby / The Sound Is Innocent
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
Na Netflixu se rýsuje prequel k Čínské čtvrti. Je u toho Fincher
Peter Kerekes dokončuje svůj hraný debut Cenzorka
Damien Chazelle svůj příští film zasadí do Hollywoodu 20. let
RUBRIKY
anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (744) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (246) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)