Princip slasti televizních koprodukcí / Rozhovor s Dariuszem Jabłońským

10. 6. 2019 / Martin Svoboda
téma
Placený

Dariusz Jabłoński je výraznou osobností středoevropského filmu. Začínal jako pomocný režisér u Krzysztofa Kieślowského. Coby producent i režisér hraných i dokumentárních filmů má na kontě ceny z předních festivalů jako Berlinale a IDFA. Je úzce napojen i na české prostředí. Produkčně stál za snímkem Je třeba zabít Sekala. Nyní režíruje s polským, českým a ukrajinským štábem televizní krimiseriál Princip slasti, jímž zkouší otestovat možnosti místní televizní produkce.

V koprodukci s Českou televizí připravujete Princip slasti podle scénáře vašeho polského kolegy Macieje Maciejewského. Proč jste se po letech vrátil k režii zrovna tímto projektem?

Věříme, že se nám podaří překročit úroveň typické televizní kriminálky. Máme ostatně v tomhle ohledu dost zkušenosti, v Polsku jsem v roce 2004 produkoval Maciejův seriál Polda. Všichni, kdo na něm pracovali – od scenáristy přes režiséra po kostyméry a herce – přitom byli zvyklí na filmové produkce a jejich principů jsme se rozhodli držet. Setkali jsme se s námitkami, že řada postupů se nedá v televizi aplikovat, že jsou naše představy pro tenhle formát nevhodné. A za tuhle nevhodnost jsme byli rádi. Vlastně jsme v ni doufali,...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Současný český seriál

123 / červen 2019
Více