Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Uhvězdičkovat se k smrti / Filmový festival v Cannes

report / festival / Jakub Felcman / 10. 6. 2019

Den před zahájením Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se v jednom z nejvzdálenějších canneských kinosálů koná informační setkání pro ty účastníky, kteří bydlí přímo v Cannes a v nejbližším okolí a kteří se filmu nevěnují profesně. Publikum nejčastěji tvoří členové místních filmových klubů či prostě obyvatelé zapálení pro film i kulturu obecně. Doplňuje je hrstka šťastlivců z ostatních částí Francie i ze zahraničí, kteří museli napsat motivační dopis, proč se chtějí stát návštěvníky festivalu. Všechny spojuje to, že jsou amatéři/laikové a v průběhu festivalu se toto publikum, označené akreditacemi „Cannes cinéphiles“, vyznačuje tím, že je nejposlednější z posledních. Do festivalového paláce nemá přístup téměř vůbec, jejich fronta se pouští až nakonec, reálnou šanci na to, že něco zhlédnou, mají teprve při druhé nebo třetí repríze daného filmu, a i to je vykoupené nutností čekat ve frontě třeba hodinu a půl. Festival v Cannes je totiž festival výlučně pro profesionály. A tak jsou canneští cinefilové vnímáni spíše jako skupina zvídavých turistů, kteří se mají za plného provozu raději držet průvodcova deštníku, aby náhodou něco nezvrhli.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #123

Článek vyšel v časopise Cinepur #123, červen 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Jak nežít v mistrovském díle / Skleněný pokoj (Martin Svoboda, kritika) • Víra jako droga / Modlitba (Kristýna Vaňková, kritika) • Lásky z temného kraje / Melodramatizace české televizní krimi (Jana Jedličková, téma) • Ve jménu anidoku / Anifilm (Natálie Něudačina, report) • Uhvězdičkovat se k smrti / Filmový festival v Cannes (Jakub Felcman, report) • Editorial 123: Současný český seriál (Jindřiška Bláhová, editorial) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY report

Ve jménu anidoku / Anifilm

Adieu, monsieur Kosslick / 69. Berlinale

Naše časy se mění / 75. MFF Benátky

Barbaři uprostřed žánrové a geografické směsice / Hlavní soutěž MFF Karlovy Vary

Schodiště hvězdných událostí, objevů a obav / Cannes 2018

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018

Skoro jako hraný film / IDFA 2017

Srozumitelná jinakost / MFF Benátky


DALŠÍ Z RUBRIKY festival

Nevyzpytatelné rituály / MFF Karlovy Vary

Filmy bez kofeinu / Hlavní soutěž 54. MFF Karlovy Vary

KVIFF: Film Až přijde oheň ukazuje děsivou krásu živlů

KVIFF: Čínský Portrét mozaikou patří k vrcholům soutěže

KVIFF: Bulharský soutěžní film Otec není žádná Sláva

KVIFF: Škop volá Budiž světlo, ale zůstává v bezpečném šeru

10 filmových tipů z programu Karlových Varů

Ve jménu anidoku / Anifilm


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem


RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (98) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (117) / komiks (10) / kritika (803) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (727) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (105) / reflexe (24) / report (110) / rozhovor (160) / scénář (4) / soundtrack (45) / téma (898) / televize (102) / tisková zpráva (1) / událost týdne (238) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (62) / web (42) / zoom (157)