Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Cannes pobouřila tříapůlhodinová studie dívčích zadnic

Cannes pobouřila tříapůlhodinová studie dívčích zadnic

novinka / Redakce / 24. 5. 2019

Letošní festival v Cannes čekal na svoji největší kontroverzi až téměř do samého konce. Včera večer spustil lavinu pobouřených reakcí bezmála tříapůlhodinový snímek Mektoub My Love: Intermezzo francouzského režiséra Abdelatífa Kešiše. Většina kritických ohlasů film popisuje jako nekončící přehlídku dívčích zadnic, které v dlouhých detailních záběrech twerkují do rytmu hlasité hudby.

Intermezzo je druhým dílem Kešišovy trilogie, v níž filmař tuniského původu volně adaptuje román La blessure, la vraie. Prosluněné romantické příhody mladého Amina líčil již první díl s názvem Canto Uno. Také v něm se Kešiš projevoval jako bezostyšný milovník dlouhých stopáží a oblých ženských křivek. V Intermezzu ovšem zachází ještě o něco dál.

Podle filmového kritika Davida Ehrlicha ze serveru IndieWire má Kešiš šanci sehnat distributora pouze tehdy, když vyjedná smlouvu se serverem Pornhub. Guy Lodge v magazínu Variety přirovnal film k "vyostřené formě auteurského trollingu" a označil jej za "prázdný a téměř zlomyslně monotónní". A.A. Dowd ze serveru AVClub na Twitteru prohlásil, že sledování Intermezza je jako být celou noc zavřený v nočním klubu s těmi nejnudnějšími dvacátníky a nemít přitom v sobě ani kapku alkoholu. Roztrpčení panuje i mezi přítomnými českými kritiky. Pavel Sladký ve svém tweetu označil snímek za "nadrženou kinematografii" a "3,5 hodinovou ztrátu soudnosti".

Mezi evropskými filmovými publicisty jsou však i tací, kteří Intermezzo hájí. Dvojice kritiků z francouzského deníku Libération například ve své recenzi nadšeně popisuje "dionýskou energii" snímku. Pozitivně film přijali také mladí italští kritici.

Kešiš svůj snímek sestříhaval na poslední chvíli - jeho původně ohlášená stopáž měla být dokonce čtyřhodinová. Film se v Cannes promítal bez závěrečných titulků, které zřejmě tvůrci zatím nestihli vyhotovit. Kešiš navíc stále čelí obviněním ze sexuálního násilí a není přitom jasné, z jakých prostředků a zda vůbec zvládne dokončit třetí část své ságy.

Přečteno 2874x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
1.7 /22

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest

Nové knihy o filmu či fotce na Ji.hlavě

Úvod k tématu Blízký východ

Nový Dhont i Svatý pavouk. Be2Can promítne výběr z festivalů

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

15. Juniorfest - 4. - 10. 11. 2022

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)