Pád domku z karet / Dům z karet

3. 4. 2019 / Šárka Gmiterková
televize
Placený

„Už žádná bolest,“ říká Claire Hale, ještě donedávna Underwood, zbylá titulní postava seriálu Dům z karet. Slova fiktivní americké prezidentky mají velkou váhu, protože reálně i symbolicky uzavírají poslední řadu seriálu o politickém vzestupu bezskrupulózního páru, manželů Franka a Claire Underwoodových. Proslovem na téma zbytečná versus posilující bolest Dům z karet před šesti lety odstartoval a svým tvůrcům i domovské stanici Netflix přinesl nejednu tíživou otázku. Jak využít kvantum dat týkajících se diváckých preferencí při tvorbě původního obsahu? Jak odvyprávět příběh klenoucí se přes zhruba třináct (v závěrečné řadě osm) epizod, které můžeme zhlédnout s libovolným časovým rozestupem, nebo dokonce spořádat najednou? A nakonec možná tu nejobtížnější: jak se vyrovnat s vynuceným odchodem oblíbené hlavní hvězdy Kevina Spaceyho, jehož přízrak se nad finální řadou nebezpečně vznáší?

Domem z karet (a také s Orange is the New Black, další sérií odstartovanou v roce 2013, která letos finišuje) příznačně končí jedna éra, kdy se Netflix uvedl a etabloval jako producent původních seriálů a později i autorských filmů. Politické drama na motivy knihy Michaela Dobbse a stejnojmenné minisérie BBC...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Underground

122 / duben 2019
Více