Nejsmutnější komik Saul Goodman / Better Call Saul

18. 2. 2019 / Antonín Tesař
televize
Placený

V době takzvané peak TV, kdy o pozornost diváků soutěží velké množství různých, rádoby „kvalitních“ seriálů, působí pohrobek slavného cyklu éry quality TV Breaking Bad (Perníkový táta) jako pozůstatek z trochu jiných časů. Jeho ambice nejsou tak stavěné na odiv jako u okázalých projektů typu Westworld, Příběh služebnice nebo Temný případ, které si musejí vynucovat pozornost diváků v tvrdé konkurenci. Naopak, seriál Vince Gilligana a Petera Goulda poklidně přičítá jednu sezonu ke druhé, aniž by se každá z nich nutně prodávala jako bombastická událost. Better Call Saul (Volejte Saulovi) navíc především přebírá postupy Breaking Bad a zintenzivňuje je s udivující precizností. Je to ale perfekcionismus tak subtilní a nenápadný, že je ho obzvlášť mezi agresivnějšími projekty peak TV čím dál snazší přehlédnout. 

Efekt sněhové koule

Seriály éry quality TV jako Rodina Sopránových, Šílenci z Manhattanu nebo The Wire využívaly seriálové vyprávění především k citlivému zkoumání každodenního života hrdinů. Namísto drastických zvratů skládaly příběhy svých hrdinů z desítek mikrodramat, která...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Autor ve 21. století

121 / únor 2019
Více