Šedesát vteřin černobílého dobrodružství / Minit

17. 2. 2019 / Ondřej Trhoň
videohra
Placený

Jsou videohry, které jsou obdivované pro audiovizuální zpracování. Některé zase milované díky dynamické akci, jiné pro propracovaný scénář nebo úchvatnou hloubku herního světa. Ve výjimečných případech do sebe zapadne všechno a na ploše monitoru se zhmotní silná autorská vize. Nezávislá videohra Minit patří mezi takové hry. A stačí jí k tomu pár tlačítek, dvě barvy a kuchyňská minutka.

Minit vypráví příběh o tom, jak může člověku život změnit meč vyplavený z moře. Když ho hlavní hrdina sebere, zjistí, že zbraň je zakletá – a každý den začne mít přesně 60 vteřin. Po výhrůžném cvaknutí počítadla bílá postavička umírá a probouzí se do nového rána ve své posteli. Další minuta začíná nanovo. A během nekonečného cyklu smrti a znovuzrození musí najít výrobce, pokusit se meč vrátit a zlomyslnou kletbu zlomit.

Na první pohled hra působí jako recept na velmi rychlou herní frustraci. Vedle jisté smrti každou minutu má ale svět Minitu ještě dvě důležitá pravidla. Zaprvé: všechny předměty, které nasbíráte, vám zůstanou. Zadruhé: některé z vašich činů se do herního světa propíšou navždy. Minit je totiž v jádru minimalistické RPG. I když se ovládá jen šipkami a klávesou...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Autor ve 21. století

121 / únor 2019
Více