Revoluce na kraji města / Distribuce 2018

17. 2. 2019 / Přemysl Martinek
glosa
Placený

Již dlouho se na trhu s filmovými licencemi mění zaběhnuté standardy. Medializovaný spor Netflixu a festivalu v Cannes o uvádění filmů z produkce této americké platformy v programu festivalu (ze kterého těžil nakonec festival v Benátkách) je jasným důkazem, že nejde jen o změny v producentském zázemí filmařů, ale že tyto změny začínají výrazně zasahovat celý kinematografický sektor, a narážejí dokonce na evropské právo, které například ve Francii výrazně ovlivňuje způsoby distribuce audiovizuálních děl.

Spor o uvádění filmů, jejichž producenty jsou tzv. VOD platformy, totiž do značné míry ovlivnil rigidní systém francouzské distribuce a statut festivalu, což je vlastně také právní dokument. Nad Evropou se navíc vznáší strašák tzv. jednotného digitálního trhu, který by situaci ještě více zkomplikoval. I přesto, že na návštěvnost kin tyto půtky vliv nemají, velmi výrazně ovlivňují obsah, který do kin nakonec přijde a který již pár let za sebou rostoucí tržby a statistiky návštěvnosti generuje. Děje se tak především v oblasti autorského filmu, protože ten studiový je v tuto chvíli evidentně odsouzen k dalším a dalším pokračováním sérií, jejichž první díly vznikly na přelomu tisíciletí. Změny v systému jsou zatím nepatrné a vnímají je spíše ti, kdo se...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Autor ve 21. století

121 / únor 2019
Více