Rok 2018 v české filmové distribuci

17. 2. 2019 / Aleš Danielis
glosa
Placený

Když se na přelomu roku 2017 a 2018 připravovaly prognózy vývoje české filmové distribuce pro rok 2018, ve většině případů byl očekáván pokles návštěvnosti. Určité naděje na nárůst počtu diváků byly spojovány jen s novými multikiny na pražském sídlišti Chodov a v Českých Budějovicích otevřenými na podzim roku 2017. Patnáct a půl milionu diváků předchozího roku bylo přitom považováno za vrchol možnosti českých kin a stále převládal názor, že rozvoj on-line šíření filmů má negativní vliv na návštěvnost kin. Ještě loni v září přitom celková návštěvnost tuzemských kin nedosahovala ani úrovně roku 2017, kdy do kin přišlo 15,2 milionu diváků. Pak se ale situace zlomila. 

V druhé polovině roku do kin vstoupila česká komedie Po čem muži touží. Dosáhla na téměř 560 tisíc diváků, překonala nejúspěšnější český film roku 2017 Po strništi bos a skončila třetí mezi nejnavštěvovanějšími snímky roku 2018. Od 1. listopadu pak se statistikami zahýbala Bohemian Rhapsody, kterou loni viděl přes milion diváků a dnes již jde o historicky nejúspěšnější film podle tržeb a zároveň i nejnavštěvovanější film od vzniku samostatné České republiky. Úspěch Bohemian Rhapsody v...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Autor ve 21. století

121 / únor 2019
Více