Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Rok 2018 v české filmové distribuci

glosa / Aleš Danielis / 17. 2. 2019

Když se na přelomu roku 2017 a 2018 připravovaly prognózy vývoje české filmové distribuce pro rok 2018, ve většině případů byl očekáván pokles návštěvnosti. Určité naděje na nárůst počtu diváků byly spojovány jen s novými multikiny na pražském sídlišti Chodov a v Českých Budějovicích otevřenými na podzim roku 2017. Patnáct a půl milionu diváků předchozího roku bylo přitom považováno za vrchol možnosti českých kin a stále převládal názor, že rozvoj on-line šíření filmů má negativní vliv na návštěvnost kin. Ještě loni v září přitom celková návštěvnost tuzemských kin nedosahovala ani úrovně roku 2017, kdy do kin přišlo 15,2 milionu diváků. Pak se ale situace zlomila.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #121

Článek vyšel v časopise Cinepur #121, únor 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Tváře Romy Schneider / 3 dny v Quiberonu (Šárka Gmiterková, kritika) • Osoba, identita, značka / Autor ve svých proměnách (Martin Kos, téma) • Osamělost proměny / Dívka (Jarmila Křenková, kritika) • Zaplnit prázdná místa / Chvilky (Martin Šrajer, kritika) • Šifrovačka pro mileniály / Záhada Silver Lake (Dan Krátký, kritika) • Šedesát vteřin černobílého dobrodružství / Minit (Ondřej Trhoň, videohra) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem

Spánek rozumu plodí příšery / Reakce na text děkana FAMU

Jsou hollywoodské hvězdy doopravdy na vymření?

Ceny české filmové kritiky 2015 / Ocenění bez příběhu

Distribuce 2014: Konec starých časů


DALŠÍ Z RUBRIKY

Síla Dolanova polibku / Matthias a Maxime

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

Rok změny / Česká filmová distribuce 2009


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (745) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (247) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)