Zběsilost v srdci i v obličeji / Nicolas Cage jako mem

7. 12. 2018 / Antonín Tesař
téma
Placený

Pojem „Cage rage“ je v současných internetových kruzích poměrně dobře známý. Útržky výkonů Nicolase Cage, ve kterých tento herec předvádí bizarní škleby nebo hysterické grimasy, již nějakou dobu baví čtenáře různých blogů a uživatele sociálních sítí. Dříve oceňovaný herec vážných rolí tak bez vlastního přičinění získává roli novou. Nálepkám nechtěně komediálního performera se sice brání a upozorňuje, že celý koncept „Cage rage“ pracuje s materiály vytrženými z kontextu. Přesto se zdá, jako by v aktuální fázi své kariéry, kdy účinkuje ve stále okrajovějších a nízkorozpočtovějších projektech, vycházel této stylizaci vstříc.

Jednou z největších filmových poct stárnoucí herecké hvězdě je finále snímku Petera Bogdanoviche Terče (Targets, 1968). Sériový zabiják Thompson, který ohrožuje návštěvníky autokina, v něm zděšeně zírá na tvář herce Orloka ztvárněného tehdy osmdesátiletým Borisem Karloffem. V kině se právě promítá Orlokův film a sám herec jej zároveň přišel osobně uvést. Jen samotné zjevení hororové herecké hvězdy vzbudí v Thompsonovi děs. Pouhá Karloffova tvář se stává symbolem a zároveň zdrojem strachu. Na této scéně je pozoruhodný způsob, jak nakládá s Karloffem. Celá jeho herecká kariéra a hvězdná persona je tu...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Muž ve filmu

120 / prosinec 2018
Více