Když realismus vítězí / Současné tendence filmů z FAMU

5. 10. 2018 / Tomáš Stejskal
téma
Placený

Loni zařadil časopis Hollywood Reporter FAMU do výběru patnácti nejprestižnějších mezinárodních filmových škol s poukazem na skutečnost, že tu studoval „držitel Oscara Miloš Forman či držitel dvou Zlatých palem Emir Kusturica“. V podobných žebříčcích si pátá nejstarší filmová univerzita na světě dlouhodobě stojí vysoko. V roce 2011 ji stejný časopis dokonce zařadil na sedmé místo celosvětově a na první místo mezi evropskými vysokými školami.

V takovém hodnocení pochopitelně hraje roli prestiž daná bohatou minulostí FAMU. Jak si ale stojí v současnosti opravdu, pokud se přihlíží pouze ke kvalitě a světové konkurenceschopnosti filmů, které aktuálně na škole vznikají? Žádnou definitivní odpověď na tuto otázku následující řádky nenabídnou. I když bilance poslední dekády na první pohled nemusí vzbuzovat rozpaky – z FAMU vychází nemálo snímků, které se dovedou prosadit i mezinárodně. Přes jejich rozmanitost je spojují některé rysy, jež ostatně můžeme pozorovat i na nejnovějších bakalářských filmech z katedry režie. Zdá se, že mladí filmaři se konečně otevírají celospolečenským tématům a mezinárodním trendům.

Bylo by skvělé provést komparativní analýzu a porovnat roční portfolia FAMU s evropskými školami jako pařížská La Fémis nebo filmové...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

FAMU

119 / říjen 2018
Více