Vytváření pocitu nepohodlnosti / S Olmem Omerzuem o jeho studiu a režijním pojetí

5. 10. 2018 / Michal Hogenauer
rozhovor
Placený

Slovinský režisér a absolvent pražské FAMU Olmo Omerzu zaujal české i zahraniční publikum již svým středometrážním bakalářským filmem Příliš mladá noc (2012) uvedeným na festivalu v Berlíně. Debutoval Rodinným filmem, který procestoval na desítky festivalů a získal Cenu české filmové kritiky  pro nejlepší film roku 2016. A je zřejmé, že i zatím poslední snímek Všechno bude čeká podobná cesta. Premiéru měl v soutěži karlovarského filmového festivalu, ze kterého si odnesl cenu za režii, a byl již uveden na festivalu v Torontu. Tento rozhovor vznikl nejen v souvislosti s uvedením filmu Všechno bude v české distribuci, ale i s přihlédnutím k tematickému zaměření tohoto čísla Cinepuru. Jelikož autor textu je zároveň Omerzuovým spolužákem, je forma rozhovoru osobnější.  

Ve svých devatenácti letech jsi byl přijat na katedru režie pražské FAMU, která se i tehdy profilovala jakožto katedra autorského hraného filmu. Kdy jsi se s tímto pojmem v rámci školy setkal? 

Pamatuji si přednášku Věry Chytilové hned ze začátku studia zaměřenou právě na téma autorského filmu, na to, jak ona vnímá roli režiséra, jak najít pouto k vlastnímu dílu. Mám ale pocit, že ji zároveň někteří studenti možná i...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

FAMU

119 / říjen 2018
Více