Stárnutí zabijáka bohů / God of War

5. 10. 2018 / Michal Böhm
videohra
Placený

Každá z firem vyrábějících herní konzole má alespoň jednoho „maskota“ spojeného exkluzivně se svojí značkou. Pro Nintendo jsou to Super Mario, Donkey Kong nebo princezna Zelda, pro Microsoft vyrábějící konzoli Xbox zase Master Chief ze série Halo. Jednou z nejikoničtějších postav Playstation od Sony je pak Kratos, vystupující v sérii God of War. Jeho příběh se naplnil před osmi lety, kdy tento bůh války dokončil svoji pomstu vyvražděním celého božského panteonu starověkého Řecka, čímž mimo jiné zapříčinil nedozírné neštěstí pro obyčejný populus. 

Většina postav zastupujících herní franšízy a objevujících se pouze v exkluzivních hrách pro konzole dané firmy má společné to, že nejsou hrdiny obdařenými propracovanou psychologií. Často je definuje spíše jejich grafický zevnějšek, zbraně či způsob, jakým překonávají překážky. Reprezentují vždy určitý fikční svět a zejména specifickou herní mechaniku – nejsou zárukou originálních příběhů. Série God of War je sice značně vzdálená tomu, jak své infantilní hrdiny prezentují videohry od Nintenda, ale i tak jde v první řadě o přímočarou hru, která zaujala především primitivním, ale zapamatovatelným hrdinou a nápadem ve stylu high conceptu. Archetypální příběh pomsty...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

FAMU

119 / říjen 2018
Více