Práce světla mezi dokumentem a asociací / Experimentální tvorba Pabla Mazzola

19. 6. 2018 / Alexandra Moralesová
téma
Placený

Problematizace pohledu a vidění představuje součást, nebo dokonce podmínku prostupující experimentální filmovou tvorbou. V díle argentinského tvůrce Pabla Mazzola se s touto problematizací setkáváme v nečekaně konkrétní a místy velmi realistické formě. Nejzřetelněji skrze tematizaci světla v cyklu filmů Fotooxidación, Conjeturas a Fábrica de Pizzas. Proces ovládnutí nebo potýkání se se světlem je zde výchozím bodem pro uplatnění formálních postupů při práci s filmovým materiálem, zkoušení a zakoušení toho, co je světelná podstata filmu. Světlo se však také stává obsahem děl. Zpřítomňuje se ve fotorealistické rovině, a to zejména skrze vztah k práci. Uvnitř vztahu světlo-práce pak vzniká i člověk, jehož schopnost práce v průmyslové výrobě je podmíněna právě umělým světlem. Nevzniká ze stejné podmínky také divák a vlastně i film, který je dokonce pod dvojí podmínkou – podmínkou světla a podmínkou diváka?

Pablo Mazzolo (1976) studoval design obrazu a zvuku na Univerzitě v Buenos Aires (UBA). Od osmnácti let byl zaměstnán jako střihač, pracoval v argentinské filmové a digitální postprodukční společnosti Cinecolor a také spolupracoval na filmech režisérů Césara D'Angiolilla, Fernanda Solanase nebo Jacopa Quadriho. V letech 1998...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Cine latino

117 / červen 2018
Více