Cine Latino na počátku 21. století pohledem tvůrců

19. 6. 2018 / David Čeněk
téma
Placený

Jak se daří současnému latinskoamerickému filmu? Tato jednoduchá otázka stála u zrodu rozsáhlé ankety, která potvrdila, že odpověď není jednoznačně kladná ani záporná. Prostor k vyjádření dostali tvůrci zemí Latinské Ameriky, v nichž se hovoří španělsky (chybí proto Brazílie a frankofonní oblasti). Osobnosti jsme vybírali podle jejich relativní známosti v Česku nebo v Evropě, u méně známých národních produkcí jsme oslovili také o generaci starší autory, kteří však stále patří mezi aktivní umělce. Někdy jsme záměrně požádali o odpověď v Evropě méně známé režiséry nebo dokumentaristy (například v Mexiku má právě dokumentární tvorba dlouhodobě vysokou úroveň). Samozřejmě ne všichni měli čas nebo byli ochotní Cinepuru odpovědět. I přesto se podařilo získat reakce řady reprezentativních osobností včetně Amata Escalanteho, Cira Guerry, Sebastiána Lelia nebo Michela Franka.

Z jednotlivych reakcí vyvstává poměrně plastický obraz filmové Latinské Ameriky a jejích specifik. Zatímco dlouhodobě stabilní a velké kinematografie (Mexiko a Argentina) se již nemusí příliš zabývat ekonomickými aspekty tvorby, kinematografie menších zemí (Guatemala, Bolívie, Paraguay) řeší nutnost zákona o kinematografii a politickou situaci. Právě tam, kde má politika zásadní vliv na...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Cine latino

117 / červen 2018
Více