Indická sekta se zvukem amerického folku / Wild Wild Country

19. 6. 2018 / Jiří Špičák
soundtrack
Placený

Kdyby někdo chtěl najít nejvýraznější linku pojící život v náboženských sektách a kultech s populární hudbou, musel by dojít k loni zesnulému Charlesovi Mansonovi a jeho Rodině, jejíž členové v šedesátých letech zavraždili devět lidí včetně těhotné manželky režiséra Romana Polanského. Manson, jehož jméno mimochodem později přejal teatrální metalista Marilyn Manson, se později obhajoval tím, že inspiraci ke svým bestiálním činům našel v písních The Beatles, konkrétně ve skladbách Helter Skelter a Piggies z legendárního Bílého dvojalba. Obsesivní milovník Beatles, který v jejich skladbách luštil pokyny k zahájení apokalyptické rasové války, se sám o skládání hudby pokoušel. V šedesátých letech byl považovaný za docela obstojného folkového písničkáře a jednu z jeho písní dokonce natočili The Beach Boys. 

S náboženskými komunitami měli zkušenost i samotní Beatles – většinu z písní pro zmíněné Bílé dvojalbum totiž začali psát v roce 1968 během pobytu v Indii. V komunitě indického guru Maharišiho toužili nalézt východní moudrost a odpočinek od únavné slávy. Indické učení ale zarezonovalo jenom u George Harrisona, Ringo Starr opustil meditační tábor po několika dnech a John Lennon byl nakonec pokrytectvím bohatého a promiskuitního Maharišiho natolik...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Cine latino

117 / červen 2018
Více