Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Když nevítězí dobro ani zlo / Současné seriály pro mileniály

fenomén / Iva Baslarová / 19. 6. 2018

Seriálové produkci pro teenagery loni zdánlivě dominovaly Stranger Things zasazené do osmdesátých let a čerpající z dobové popkultury. Vedle vrstevnaté pastiše se ale objevilo několik seriálů, které těží z kontextu, estetiky, trendů i mýtů let devadesátých – americký Everything Sucks! a britské Derry Girls a The End of the F***ing World. Všechny kromě zasazení do deváté dekády, nebo alespoň snahy o její evokaci, spojuje vysoká míra stylizace a krátký formát, který dokáže unést silnou dávku humoru dříve rezervovanou hlavně pro sitkomy. Navíc, uvedené seriály často ve strategii dobového umístění intertextově komunikují s televizní tvorbou devadesátých let tím, že pracují s jejími normami, klišé a postupy.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #117

Článek vyšel v časopise Cinepur #117, červen 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Schodiště hvězdných událostí, objevů a obav / Cannes 2018 (Pavel Sladký, report) • Černoši, kteří nejsou ve své kůži / Atlanta (Antonín Tesař, televize) • Vzdálená síla kinematografie / Komentovaný rozhovor s Leosem Caraxem (David Čeněk, rozhovor) • Nadechnout se k dospělosti / Nic jako dřív (Ondřej Pavlík, kritika) • Carlos Reygadas / Mezi západokřesťanskou zbožností a mexickou spiritualitou (Janis Prášil, téma) • Opékání špekáčků s Vladem / Mečiar (Martin Mišúr, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #122

#122

duben 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid

Stát a kinematografie v době jugoslávské války

Dokumentární válka


DALŠÍ Z RUBRIKY

Cannes uvede nový seriál Nicolase Windinga Refna

Nic jsi v Oděse neviděla / „Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“

Locarno udělí cenu za celoživotní přínos Johnu Watersovi

Francis Ford Coppola se vrací k ambiciózní sci-fi Megalopolis

Čínské filmové podzemí / Od undergroundových devadesátých let po festivalové ceny

Tři ostrostřelci / Tváře současného španělského undergroundu

Jonas Mekas / Z undergroundu na světlo světa

…aby nikoho nenapadlo tvé filmy uvádět / Rozhovor s experimentálním autorem Martinem...


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Ross McElwee / O dokumentech, na jejichž počátku nestojí fixní idea

Učitel miluje Láďu, Hanka šuká Išku / aneb Zrození českého queer filmu

Sex a to město / Ten seriál a ty feministky


RUBRIKY

anketa (24) / český film (80) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (96) / fenomén (72) / festival (80) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (785) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (708) / objev (3) / pojem (36) / portrét (10) / profil (104) / reflexe (24) / report (106) / rozhovor (158) / scénář (4) / soundtrack (43) / téma (885) / televize (99) / tisková zpráva (1) / událost týdne (231) / video (2) / videoart (16) / videohra (60) / web (42) / zoom (156)