Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

novinka / Redakce / 17. 6. 2018 / komentáře (1)

Trnitou cestu Terryho Gilliama za zdárným dokončením vytouženého snímku o Donu Quijotovi sledoval napjatě snad každý, kdo má co dočinění s filmem. Po dlouhých letech více či méně neuvěřitelných krachů a útrap, jejichž kulminaci zaznamenal slavný dokument Ztracen v La Mancha, se letos Gilliamovi konečně podařilo film s názvem Muž, který zabil Dona Quijota dovést do finální fáze a ve světové premiéře jej uvést v mimosoutěžním programu festivalu Cannes.

Jenže už tomuto uvedení v Cannes předcházely táhlé spory s portugalským producentem Paulem Brancem. Ten byl sice po problémech s financováním od projektu odstaven, ale na film si přesto dělal nárok. Pařížský soud nejprve rozhodl, že Don Quijote se na canneské přehlídce promítat může. Tento týden ale odvolací soud vynesl opačný verdikt: Práva k filmu skutečně patří Brancovi a jeho produkční firmě Alfama, a všechny dosavadní projekce snímku se tudíž odehrály v rozporu se zákonem.

Jak Branco sdělil magazínu Screen, na základě rozsudku nyní bude požadovat kompenzace jak po samotném Gilliamovi, tak po produkční společnosti Kinology, nebo dokonce canneském festivalu. To zároveň znamená, že jakékoli další plánované projekce filmu jsou v ohrožení, a to včetně těch, s nimiž počítá blížící se MFF Karlovy Vary nebo český distributor Bioscop. S největší pravděpodobností tedy Muže, který zabil Dona Quijota ve Varech ani v našich kinech neuvidíme, pokud se ovšem celý notně zamotaný případ znovu nečekaně nestočí opačným směrem.

Přečteno 2416x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

113kw  (17.6.2018 16:09)

můj nejoblíbenější režisér prožívá noční můru všech režisérů… proč má tak talentovaný člověk tak težký osud?

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

TIFF: V Torontu zvítězilo dobové drama o rasismu Green Book

TIFF: Oscarová sezóna začala. Které filmy jsou favority na nominace?

TIFF: V Mecce liberalismu o genderové rovnosti a multikulturalismu

Roman Polanski začne natáčet film o Dreyfusově aféře

EU do konce roku uzákoní obsahové kvóty pro Netflix a Amazon

Ostrava Kamera Oko odkrývá první programové tipy

Woody Allen si po desítkách let dává od filmování přestávku

V novince Quentina Tarantina si zahraje i Lena Dunham


DALŠÍ Z RUBRIKY

Ostré předměty / Jehly v sametu

Malý krok pro superhrdiny / Ant-Man a Wasp

Na pytlácké stezce za originalitou / Manifesto

Roman Polanski začne natáčet film o Dreyfusově aféře

EU do konce roku uzákoní obsahové kvóty pro Netflix a Amazon

Génius průměru / Deadpool 2

Ostrava Kamera Oko odkrývá první programové tipy

Woody Allen si po desítkách let dává od filmování přestávku


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Ostrava Kamera Oko

Podzimní sezóna na DAFilms

Roman Polanski začne natáčet film o Dreyfusově aféře

EU do konce roku uzákoní obsahové kvóty pro Netflix a Amazon

Ostrava Kamera Oko odkrývá první programové tipy


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (73) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (750) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (684) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (93) / tisková zpráva (1) / událost týdne (215) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)