Vstříc soběstačnosti / MFF Rotterdam

9. 4. 2018 / Martin Kudláč
report
Placený

Nejen místem, kde je možné vidět progresivní tituly z Latinské Ameriky a Asie, ale i obraznou horou, z níž umělecký a generální ředitel Bero Beyer káže evangelium přerodu filmových festivalů, se stává Mezinárodní filmový festival v Rotterdamu. Pod Beyerovou kuratelou se přehlídka pozvolna proměňuje ve zcela soběstačnou instituci, která nebude filmy jen uvádět a podporovat jejich výrobu jako doposud, ale následně i distribuovat.

Letos Rotterdam převzal založením streamingové platformy IFFR Unleashed s videotékou nezávislých filmů „rotterdamského typu“ právě roli distributora. Festival tak nyní působí celoročně. Je ještě důslednějším partnerem vybraných snímků a navíc vlastní distribuční síť zamezí situacím, kdy filmy, jejichž vznik festival podpořil, se nedostanou k divákovi jen kvůli nezájmu komerčněji orientovaného distributora, jako se to stalo v případě projektu paraguayského filmaře Pabla Lamara La última tierra. Rotterdam tak směřuje k vlastní soběstačnosti.

Nová role filmových festivalů v současném distribučním ekosystému je dlouhodobou Beyerovou mantrou. Doposud se festival v tomto ohledu pyšnil hlavně projektem IFFR Live, který sloužil jako prodloužená ruka přehlídky pro „export“ napříč Evropou. IFFR Live je...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Jan Švankmajer

116 / duben 2018
Více